گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

مرتضی مبلغ: هجمه‌ها به ظریف نشان می‌دهد که وی انگشتش را روی حساس‌ترین نقطه فساد گذاشته است/ همه باید پشت سر او قرار می‌گرفتند/ آقای ظریف عقلانیت سازنده‌ای را در عرصه دیپلماسی دنبال می‌کند

طبیعی است که سه ویژگی آقای ظریف کفایت می‌کند تا کسانی که مخالف وی بوده یا مخالف منافع ملی هستند و درک درستی از آن ندارند، در مقابل وزیر امور‌خارجه بایستند و این وضعیت را به وجود آورند.

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب معتقد است که اگر صورت مساله درست ترسیم می‌شد، نه تنها باید از حرف‌های آقای ظریف استقبال می‌شد، بلکه همه باید پشت سر او قرار می‌گرفتند و از وی حمایت می‌کردند تا دست‌های ناپاک از اقتصاد کشور قطع شده و باندهای فاسدی که وضع اقتصادی و مالی مملکت را به این روز کشاندند، متلاشی و به محاکمه سپرده شوند

هجمه‌ها به ظریف نشان می‌دهد که وی انگشتش را روی حساس‌ترین نقطه فساد گذاشته است

مرتضی مبلغ در گفت و گو با خبرنگار جماران، درباره هجمه‌های اخیر علیه وزیر امور خارجه کشورمان گفت: پولشویی موضوعی بدیهی در کشور است و برخی که از این پدیده شوم استفاده‌های زیادی می‌کنند، حاضرند که در پشت بعضی شعارها پنهان شده و با فضاسازی و جوسازی در جامعه، اصل ماجرا را به محاق برده و افکار عمومی را معطوف مسائلی دیگر کنند.

وی افزود: پولشویی موردی بسیار روشن و بدیهی است که همواره وجود داشته، منتها این اواخر مبارزه با آن با توجه به موضوع FATF  و CFT که نظام پولی و بانکی کشور را وارد فرآیندی شفاف‌تری می‌کند، جدی‌تر شده است و وزارت خارجه نیز نقشی پیگیر و جدی را در این زمینه ایفا می‌کند. این هجمه‌ها نشان می‌دهد که صحبت‌های آقای ظریف در این باره کاملاً درست بوده و وی انگشتش را روی حساس‌ترین نقطه فساد گذاشته است.

نه تنها باید از حرف‌های ظریف استقبال می‌شد، بلکه همه باید پشت سر او قرار می‌گرفتند

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه گفت: تبیین این موضوع نمی‌تواند غیر از این باشد که حساسیت‌ها را برانگیخته و تحرکات را  شدت بخشیده است. زیرا اگر صورت مساله درست ترسیم می‌شد، نه تنها باید از حرف‌های آقای ظریف استقبال می‌شد، بلکه همه باید پشت سر او قرار می‌گرفتند و از وی حمایت می‌کردند تا دست‌های ناپاک از اقتصاد کشور قطع شده و باندهای فاسدی که وضع اقتصادی و مالی مملکت را به این روز کشاندند، متلاشی و به محاکمه سپرده شوند و سیستمی در کشور به وجود آید که دیگر این دست‌ها نتوانند کار کنند.  

وی بیان کرد: هجمه‌ها و حملات علیه وزیر امورخارجه که به صورت گسترده و سیستماتیک انجام می‌شود، بسیار مشکوک است. من نمی‌خواهم بگویم تمام کسانی که این هجمه‌ها را می‌کنند، در پولشویی دست دارند. اما عواملی هستند که فرآیند تبلیغاتی گسترده‌ای را شکل دادند که بسیاری افراد ساده و حتی دلسوز هم تحت تأثیر آن قرار گرفتند و گمان می‌کنند کار درستی انجام می‌دهند. بنابراین نباید این موضوع را فراموش کنیم که دست‌هایی پشت پرده قرار دارند که دست به چنین تحرکاتی می‌زنند و شرایطی به وجود آوردند که متاسفانه بعضی افراد نیز ناآگاهانه این اقدامات را تقویت می‌کنند.

افکار عمومی، ظریف را در یک زمینه ویژه «قهرمان ملی» به حساب می‌آورد

مبلغ گفت: آقای ظریف چند ویژگی دارد، یکی از ویژگی‌های وی این است که جزو وزرای موفق دولت بوده و افکار عمومی او را در یک زمینه ویژه «قهرمان ملی» به حساب می‌آورد. زیرا توانست با مذاکراتی بسیار موفق و عملیاتی هوشمندانه مسأله برجام را پیش ببرد و کشور را از آن شرایط خطرناکی که برایش به وجود آمده بود، نجات دهد. اینکه یک تنه با تمام قدرت‌های دنیا وارد مذاکره شد و یک شبه توانست ایران را از زیر تیغ شورای امنیت خارج کند. همچنین تیم هسته‌ای به رهبری ظریف توانست تحریم‌های جهانی که علیه کشور وضع شده بود را ملغی کند و شرایط جدیدی را در ایران به وجود آورد.

وی بیان کرد:  ویژگی دوم آقای ظریف این است که وی در بحث FATF  و CFT  جزو پیشگامان بود. وزیر امور خارجه همواره بر ضرورت این امر استدلال و تاکید می‌کرد که این اتفاق باید بیفتد. وی همچنین تلاش کرد این موضوع را تبیین کرده و به ابهامات مخالفین پاسخ دهد و یک نوع اقناع‌سازی موفقیت‌آمیز را در پیش بگیرد.

آقای ظریف عقلانیت سازنده‌ای را در عرصه دیپلماسی دنبال می‌کند

مبلغ در ادامه گفت: آقای ظریف از دیپلمات‌های باسابقه‌ای است که عقلانیت سازنده‌ای را در عرصه دیپلماسی دنبال می‌کند، آن‌هم در شرایطی که کسانی در کشور هستند که گمان می‌کنند می‌توان با ایجاد آشوب و سروصدا و غوغاسالاری در سیاست خارجی و ایجاد تشنج در جامعه می‌توانند اهداف کشور را پیش ببرند.

وی گفت: ظریف تاکنون در برابر این افراد ایستاده و دائماً تاکید می‌کند که راه آنها جز خسارت برای کشور، نتیجه‌ای در برنخواهد داشت و اینکه می‌توان با عقلانیت، دیپلماسی سازنده و ارتباطات موثر با منطقه و جهان، شرایطی را به وجود آورد که هم کم هزینه‌تر بوده و هم اینکه ایران را از مشکلات خارج کرده و مناسبات سازنده‌تری را برای کشور در عرصه بین‌المللی به وجود آورد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پایان گفت: طبیعی است که این سه ویژگی آقای ظریف کفایت می‌کند تا کسانی که مخالف وی بوده یا مخالف منافع ملی هستند و درک درستی از آن ندارند، در مقابل وزیر امور‌خارجه بایستند و این وضعیت را به وجود آورند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.