به گزارش ایرنا رسول دیناروند شامگاه پنج شنبه در بیست و یکمین همایش دانشجویان داروسازی سراسر کشور در گیت بوستان اهواز با انتقاد از اینکه انجمن داروسازان کشور به خوبی از منافع این صنف دفاع نکرده است گفت: این انجمن نباید همراه با موج های برخاسته از برخی رسانه ها تغییر جهت دهد بلکه باید نسبت به تمام مسائل مرتبط آگاه بوده و تصمیمات شایسته ای گرفت.
وی با اعلام این که ضریب جمعیتی تاسیس داروخانه ها در سال آینده تغییر می کند یادآور شد: در سال 97 شاهد افزایش تعداد داروخانه ها خواهیم بود در حالی که باید بررسی شود آیا چرخه اقتصادی داروخانه ها جوابگوی این حجم بالا از افزایش ها هست یا خیر.
وی در بخشی دیگر با بیان اینکه انجمن داروسازان کشور قدرت اصلاح تعرفه های دارویی را ندارد ادامه داد: برای تحقق این امر نیاز به توجیه نمایندگان مجلس، وزرات بهداشت، سازمان غذا و دارو و دولت است.

**فاصله درآمدی داروسازان و صاحبان داروخانه کم شود
نایب رییس انجمن داروسازان نیز در این همایش بر لزوم کاهش فاصله درآمدی میان داروسازان و صاحبان داروخانه ها تاکید کرد و گفت: اگر به دنبال ارتقاء جایگاه شغلی و اجتماعی صنف داروساز هستیم باید در جهت تحقق منافع آنها گام برداریم.
سیدعلی فاطمی با اشاره به اینکه تعرفه داروها باید سراسری شود افزود: درحال حاضر حقوق برخی داروسازان فعال در داروخانه ها به اندازه حقوق مسئولان فنی داروخانه ها است که این مساله باید اصلاح شود.
وی با بیان اینکه به دنبال پرداخت کارانه دانشجویان رشته داروسازی هستیم یادآور شد: انجمن داروسازان کشور وظیفه حل این مسکلات را دارد اما آنطور که شایسته است در وظایف خود موفق نبوده است.
بیست و یکمین همایش دانشجویان داروسازی سراسر کشور با حضور قائم مقام معاونت آموزشی وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دبیر شورای آموزش داروسازی و تخصصی وزارت بهداشت و مشاور وزیر بهداشت در اهواز برگزار شد.
9887/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.