قاسم تقی زاده خامسی روز سه شنبه در مراسم روز درختکاری در ارتفاعات جنوبی مشهد افزود: درختکاری اقدامی پسندیده و مورد تایید همگان می باشد اما مشکل اصلی نبود همت برای توسعه آن است. اگر هر شهروند در جهان سالی یک درخت بکارد تمام دنیا فضای سبز می‌ شود.
وی بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ درختکاری تاکید و بیان کرد: درختان نقش مهمی در پاکی هوا دارند زیر هر درخت 230 کیلوگرم گاز سمی مونواکسید کربن را جذب و 750 کیلوگرم اکسیژن تولید می‌کند.
معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد نیز در این مراسم گفت: 26 بوستان محلی در سطح این کلانشهر آماده بهره ‌برداری است. با افتتاح این بوستانها و فضای درختکاری 383 هکتار به فضای سبز شهر مشهد افزوده می شود و سرانه فضای سبز هر شهروند مشهدی به 15.2 مترمربع می رسد.
خلیل الله کاظمی افزود: با اجرای پروژه‌های مختلف فضای سبز امید است به زودی به سرانه فضای سبز 18 مترمربعی برای هر شهروند مشهدی برسیم.
وی ادامه داد: برای آبیاری فضای سبز مشهد 15 تصفیه خانه محلی با مشارکت بخش خصوصی ساخته خواهد شد که دو تصفیه خانه از این تعداد تا اواسط سال آینده به بهره برداری می رسند. ظرفیت یکی از این تصفیه خانه ها 12.5 میلیون مترمکعب و دیگری چهار هزار و 300 مترمکعب پیش بینی شده است. هم اکنون 85 درصد آبیاری فضای سبز مشهد از منابع غیرشرب تامین می شود.
مراسم روز درختکاری امروز در زمینی به مساحت 230 هکتار در ارتفاعات جنوبی مشهد با حضور جمعی از شهروندان برگزار شد. قرار است تا پایان امسال این عرصه با کاشت درخت به فضای سبز شهری اضافه ‌شود. 190 هزار اصله نهال از هشتم اسفند جاری تا کنون در سطح کلانشهر مشهد توزیع شده است. در کلانشهر 3.5 میلیون نفری مشهد چهار هزار و 400 هکتار فضای سبز تحت تملک شهرداری وجود دارد.
15 اسفند در تقویم ملی ایران 'روز درختکاری' نامگذاری شده است.
1922/7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.