به گزارش ایرنا علی اسماعیلی روز سه شنبه در نشست هم اندیشی مدیران رسانه های استان با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی افزود: مدیران دستگاه ها باید توجیه شوند که همه اطلاعات، امنیتی نیست لذا باید اخبار لازم در اختیار رسانه ها قرار گیرد تا آنها بتوانند به درستی به رسالت اطلاع رسانی خود عمل کنند.
وی با تاکید بر اینکه مدیران دستگاه های اجرایی نباید از پاسخگویی به رسانه ها ترس داشته باشند اظهار داشت: هیچ مدیر دستگاهی به خاطر انتقاد رسانه از عملکردشان، حق ندارد با آنان برخورد غیر اخلاقی داشته باشد.
اسماعیلی با تاکید بر برگزاری کارگاه آموزشی حقوق رسانه ها ویژه مدیران دستگاه ها گفت: همچنین رسانه ها باید به سمت تخصص گرایی حرکت کنند تا خبرنگاران بتوانند در حوزه های مختلف بصورت تخصصی فعالیت کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کار خبرنگاری و روزنامه نگاری از مشاغل سخت است، یادآور شد: اگر نامهربانی و بی مهری نسبت به خبرنگاران استان صورت گرفته ضمن غذرخواهی تلاش می کنیم این گونه رفتارها کاهش یابد و حذف شود.
وی با بیان اینکه نخستین مجریان قوانین باید خبرنگاران، نخبگان و فعالان حوزه اطلاع رسانی باشند، بیان کرد: تلاش می کنیم واگذاری آگهی دستگاه های اجرایی به روزنامه ها و رسانه ها ساماندهی شود.
وی بر تلاش رسانه ها برای ایجاد امید و نشاط در جامعه تاکید کرد و افزود: سال گذشته 270 میلیارد تومان تسهیلات در استان جذب شده است، رسانه باید اطلاع رسانی بیشتر و دقیق تری نسبت به انعکاس خدمات دولت به مردم داشته باشند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی یادآور شد: با تغییر نگاه مدیران دستگاه ها به روابط عمومی می توان از این طریق خدمات نظام و دستگاه های اجرایی را به مردم اطلاع رسانی کرد.
اسماعیلی، کمبود آب و اشتغال را از مشکلات اساسی خراسان جنوبی ذکر کرد و گفت: مشکل اشتغال از طریق سرمایه گذاری قابل حل است لذا چاره ای جز جذب سرمایه گذار و مهیا کردن شرایط امن برای سرمایه گذاری در استان نداریم.
وی ادامه داد: اگر فعالیت اقتصادی مناسبی در مرز استان وجود ندارد مربوط ایران نیست بلکه مشکل از طرف کشور همسایه است که پیگیری و تلاش لازم برای رفع آن انجام می شود.
وی بر انتقاد سازنده توسط رسانه ها و پرهیز از سیاه نمایی تاکید کرد و ادامه داد: با وحدت و همدلی رسانه ها باید تلاش کنیم فضایی متفاوت از گذشته برای استان ایجاد شود.

**ضعف روابط عمومی را رسانه جبران می کنند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هم در این نشست با انتقاد از عملکرد ضعیف برخی از روابط عمومی دستگاه های استان در حوزه اطلاع رسانی گفت: ضعف روابط عمومی ها را رسانه ها به دوش می کشند و آنها این کمبود را جبران می کنند.
احمد محبی بر تلاش رسانه ها برای انعکاس خدمات دولت به مردم تاکید کرد و افزود: اقدامات مهمی در این دولت اتفاق افتاده اما قاطبه مردم در جریان نیستند.
وی اظهار داشت: همکاری دو جانبه رسانه ها با دولت موجب انسجام و وحدت در جامعه می شود و از طرفی خروجی آن به نفع دولت و حاکمیت است.
محبی با اشاره به اینکه خبرنگاران همپای مسئولان برای توسعه استان وقت می گذارند یادآور شد: رسانه ها می توانند مطالبه گری داشته باشند اما قرار نیست به جاهای غیر مسئول پاسخگو باشند.
وی افزود: اکنون 108 نشریه، روزنامه، رسانه و پایگاه خبری تحلیلی در خراسان جنوبی وجود دارد که از این تعداد 27 نشریه سرپرستی نشریات سراسری را در استان دارند.
6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.