به گزارش روز شنبه ایرنا در این اطلاعیه که به رسانه ها ارسال شد، آمده است: احتراما، ضمن عرض ادب و خداقوت خدمت جنابعالی و همکاران، در رابطه با درج خبری با کد شماره 3995 مورخ 1396/11/11 و با عنوان «نصب عکس شهدا روی دکل های برق» در خصوص مطلب نصب عکس شهدا بر روی تیرهای برق و همچنین نصب شبانه آن، در روزنامه آوای خراسان جنوبی، به استحضار می رساند: ابتدا ضمن عرض تشکر از همکاری و همراهی شرکت برق خراسان جنوبی، به اطلاع می رساند، طبق قانون، به دلیل اینکه مدیرعامل سازمان امور فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بیرجند، مطالبی را خلاف آن چه که اتفاق افتاده است بیان نموده، لذا بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی، که مدافع امورات خاندان معظم شهدا و ایثارگران است، وظیفه خود می داند تا به این ادعاهای خلاف واقع پاسخ دهد.
فکرش را بکنید... چند چفیه... خونی شد تا
• دروغ در جامعه ریشه کن شود،
• صداقت و درستی در کارها پیشه شود،
• ریا و خودخواهی از میان جامعه اسلامی رخ بربندد،
• امر به معروف و نهی از منکر همگانی شود،
• پست ها و مقام ها پستمان نکند،
• ضابطه جای رابطه را بگیرد،
• عملکردمان عین گفتارمان باشد، و فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه عزیز و با عزت باشد،
در ادامه این اطلاعیه می خوانیم: خلاصه کلام اینکه قرار بود آرمان شهر موجود در جبهه های حق علیه باطل در دوران هشت سال دفاع مقدس که عصاره احکام نورانی اسلامی به صورت عملی بود، به پشت جبهه ها در شهرها و روستاها بین مردم انتقال یابد که اگر این کار صورت می گرفت بسیاری از چالش های موجود در جامعه اساساً ایجاد نمی شد. باز هم در بحران های اجتماعی نسل حاضر، این یاد شهدا و جانبازان و آزادگان است که فضای جامعه را تلطیف می کند. پس بیاییم برای جاودانه ساختن دفاع مقدس، ارزش ها و فرهنگ آن روزها را در بین خودمان جاری کنیم تا هم ما را در طوفان و سیلاب آسیب های فرهنگی و اجتماعی حفظ کرده و هم در پیشگاه شهدا و ایثارگران با چفیه های خونین بر گردن شرمنده نباشیم.
اطلاعیه بنیاد شهید و امور ایثارگران می افزاید: با توجه به صحبت مدیرعامل سازمان امور فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بیرجند در خصوص نصب عکس شهدا بر روی تیرهای برق و همچنین نصب شبانه آن، به اطلاع می رساند، طبق شماره نامه 880/227 شرکت برق خراسان، نصب این موارد با مجوز رسمی از اداره مربوطه و با حضور کارشناس اداره برق بوده و در روز روشن و نه شبانه، نصب شده است. ضمنا لازم به ذکر است که برای انجام این مهم علاوه بر اداره برق، با اداره راهداری و همچنین پلیس راه استان نیز هماهنگی های لازم به عمل آمده و مجوزهای مربوطه نیز گرفته شده است.
نکته پایانی: ملت ما خون داده است تا جمهوری اسلامی وجود پیدا کند، این سخن ارزنده حضرت امام خمینی (ره)، معمار کبیر انقلاب اسلامی است و بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی که خود را مدافع خاندان معزز و بزرگ ایثارگری می داند، در همین جا اعلام می دارد که تمام توان و سعی خود را بر این مهم می گذارد تا خدای ناکرده خون آنانی که جانشان را برای عزت و امنیت این نظام فدا کردند، با صحبت های نابجا و نسنجیده بعضی ها پایمال نشود.
در ادامه این اطلاعیه آمده: لازم به ذکر است، توجه مسئولین را به یکی از قوانین مربوط به حوزه فرهنگ ایثار و شهادت که متاسفانه به آن کمتر توجه می شود را جلب و یادآوری کنیم: ((طبق بند (چ) ماده 86 قانون برنامه پنجساله پنجم و همچنین ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، همه دستگاه های اجرایی موظفند 20 درصد (20%) از اعتبارات فرهنگی خود را براساس موافقتنامه مبادله شده با سازمان در چهارچوب سیاست‌های مصوب ابلاغی شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت صرف این امور نمایند.)) حال سوال اینجاست که آیا این قانون و ده ها قانون دیگر مربوط به خاندان معظم شاهد و ایثارگر و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، به صورت صحیح و دقیق در سازمان ها و ادارات اجرایی شده؟ و اگر این مهم اتفاق افتاده، گزارشی به سازمان های مربوطه ارجاع شده یا خیر؟؟؟... در پایان از عنایات و توجهات تمامی عزیزان عرصه اطلاع رسانی و خصوصا حوزه ایثار و شهادت، تقدیر و تشکر نموده و امید است تحت عنایات ربانی و توجهات بقیه الله (عج) و در راستای تحقق آرمان های امام راحل و شهدای عظیم الشأن به امامت حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) موفق و مؤید باشید.
3215*3028
خبرنگار: محمدرسول ابراهیمی اسفدن * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.