به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی، اسد الله حاتمی افزود: مامورین یگان حفاظت محیط زیست حین گشت و کنترل اجرای مقررات شکار و صید در مناطق شهرستان موفق به دستگیری 2نفر متخلف شدند.
وی ادامه داد: از متهمان یک قبضه سلاح شکاری ساچمه ‌زنی کالیبر 12، پنج عدد فشنگ چهار پاره و 2عدد فشنگ ساچمه‌زنی، یک دستگاه دوربین چشمی، یک عدد چاقو و لاشه 2 راس کل وحشی کشف و ضبط شد.
حاتمی اظهار کرد: براساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیر مجاز هر راس کل یا بز وحشی معادل 100 میلیون ریال تعیین شده که بنابراین متهمین می‌بایست مبلغ 200 میلیون ریال را به حساب دولت واریز کنند.
وی تصریح کرد: متهمین علاوه بر پرداخت ضرر و زیان وارده به محیط زیست، در دادگاه به جرم صید و شکار غیر مجاز جانوران وحشی محاکمه و بر اساس ماده 11 قانون شکار و صید به حبس از 91 روز تا 6 ماه و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا سه میلیون ریال محکوم خواهند شد.
حاتمی اظهار کرد: از ابتدای سال 95 تاکنون تعداد 21 نفر متخلف شکار غیر مجاز در شهرستان طبس دستگیر شده‌اند و از آنها هفت قبضه سلاح شکاری مجاز و سه قبضه سلاح شکاری غیر مجاز کشف و ضبط گردیده است.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*3215*2047*خبرنگار- محمد رسول ابراهیمی اسفدن*عباسقلی اشکورجیری

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.