ادامه مطلب به این شرح است: اشک ها و لبخندها، دردها و درمان های فراوانی را تجربه کرده است. خیلی ها او را در سلامتی و باقیمانده عمرشان شریک می دانند.
تاریخ تاسیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با قلم او نوشته شده است.
مرکزنشینان را او برای تاسیس دانشگاه راضی کرده است. از خاطرات فراموش نشده اش لحظه ای است که رادیو اعلام می کند دولت با تاسیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند موافقت کرد.
هنوز هم با تکرار این خاطره عشق می کند تا حدی که احساس می کنی سلول های او جوان می شود.
علاوه بر تاسیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، در بسیاری از مراکز درمانی نیز اثری محسوس دارد حتی در پروژه های شهری بیرجند پای خیلی از پروژه های شهری و زیربنایی امضایش دیده می شود.
دکتر«غضنفر فروزانفر» مرد آشنای این دیار است و تاریخ ناطق از داشته های منطقه. اگر چه امروز دیگر دانشجویان و بیماران محروم از او هستند ولی آثارش در جای جای بیرجند ترجمانی است از شخصیتش، به خصوص در مانیتور قلوب همشهری هایش همچنان می درخشد. احساس وطن دوستی او در گفته هایش فریاد می کند و با عشق شهر و دیارش سلول هایش جوان می شود.
عقربه ساعت روی 13 نشسته بود. دکتر با همه کسالتش پشت در ورودی به مهمانان خیر مقدم تعارف کرد.
آهنگ شور و شتاب در دنیای جوانی جایش را به آهنگ صبر و تحمل و آهستگی بخشیده است.
چهره صبور و قد کشیده اش با هم همخوانی دارد به خصوص مهمان نوازی اولین چراغی است که ناخودآگاه مهمان چشم و گوشت می شود.
تیتر کتاب خاطرات شفاهی اش را با این جمله شروع کرد که روزی 150 تا 160 بیمار را ویزیت می کردم و در خانه ام بر روی بیماران در هیچ ساعتی از شبانه روز بسته نبود. وقتی کتاب خاطراتش را ورق می زند اگر چه تیتروار از آن می گذرد ولی احساس می کنی مسافرکشتی خاطرات هستی و از دریای خروشان پر عمقی عبور می کنی.
در میان امواج خاطراتش نقش همسرش محسوس است. او بخشی از این موفقیت ها را مرهون همکاری همسرش می داند.
دکتر «غضنفر فروزان فر» یکی از مشاهیر خراسان جنوبی است که حالا فارغ از دنیای طبابت هفتاد و سومین سال عمرش را می گذراند. او در دیدار سردبیر و مدیران روزنامه خراسان جنوبی گلبرگ های آثارش را ورق می زند.

** با وجود کم بودن پزشک و نیروی متخصص در بیرجند پیگیری زیادی برای تاسیس دانشکده علوم پزشکی در بیرجند انجام شد
آن طور که می گوید: گرفتن موافقت وزارت بهداشت با تاسیس دانشکده پزشکی در بیرجند کار آسانی نبوده است اما او با رایزنی های متعدد با ریاست دانشگاه علوم پزشکی مشهد و وزارت بهداشت و درمان این خواسته مردمی را محقق کرده است.
از شادی وصف ناپذیر لحظه ای حرف می زند که از تلویزیون خبر موافقت وزارت بهداشت با تاسیس این دانشکده را شنیده است.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی بیرجند شدم و با وجود این که اوضاع اقتصادی مردم خوب نبود قرار شد امکانات و تجهیزات مورد نیاز از محل کمک های مردمی تامین شود.
به گفته بنیان گذار دانشگاه علوم پزشکی بیرجند کمتر کسی از اساتید برجسته مشهد برای تدریس به بیرجند می آمد و سعی می شد تمام دانشجویان بومی باشند.
دکتر 'فروزانفر' می گوید: 12 سال رشته ژنتیک را در دانشکده تدریس می کردم و این رشته جایگاه بالایی در این مکان داشت تا این که مطرح شد وضع آموزشی دانشکده ضعیف است اما با این که در ابتدا مشکلات آموزش زیاد بود 8 بار در بین دانشکده های همتراز کشور در آزمون جامع پزشکی رتبه اول را کسب کردیم و این مسئله سبب شد تا وزارتخانه بیشتر به این دانشکده توجه کند.
وی به استقلال دانشکده علوم پزشکی بیرجند هم اشاره می کند و این که موفقیت های این دانشکده سبب استقلال و ارتقای آن به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند شده است.
«هدفم همیشه این بود که در بیرجند خدمت کنم» وی این جمله را بیان و به این نکته اشاره کرد که آن زمان تنها پزشک کودکان بوده است و بیماران زیادی به او مراجعه می کردند طوری که روزانه 150 تا 160 بیمار را ویزیت می کرده است.
او با تاسف خاصی می گوید که تا کنون همه بیماران مراجعه کننده را به جز یک نفر آن هم به دلیل این که خواب مانده ویزیت کرده است چون دغدغه اش همیشه درمان بیماران بود.
وی که مسئولیت بیمارستان و شبکه بهداشت و درمان بیرجند را هم بر عهده داشته است این نکته را متذکر می شود که در سال 1362مسئولیت سرپرستی بیمارستان و از سال 1366 مسئولیت ریاست شبکه بهداشت و درمان بیرجند را بر عهده گرفتم و با کمترین امکانات و با وجود این که تنها پزشک مقیم بیمارستان بودم توانستم وضع درمانی بیرجند را از حداقل به حد متوسط برسانم و از آن زمان تا کنون وضعیت منطقه از نظر بهداشت و درمان رو به رشد بوده است.
این شخصیت برجسته پزشکی بیرجند معتقد است رسانه ها و خبرنگاران جایگاه بالایی داشته و سخنگوی مردم هستند و باید سطح علمی و فرهنگی جامعه را افزایش دهند.
حجت الاسلام والمسلمین «علی ولی زاده»، سردبیر روزنامه های استانی خراسان هم در جریان این عیادت دکتر «فروزانفر» را شخصیتی تاثیرگذار در جامعه پزشکی دانست و رفاه در مسائل بهداشتی و درمانی را ثمره اقدامات و خدمات وی عنوان کرد و گفت: کارهای خوب همیشه اثربخشی خوبی دارد و هر چه بگذرد بر اثرات آن افزوده خواهد شد.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*7559*2047*تنظیم کننده-امیرشاهین نایبی فر* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.