گزارش جی پلاس؛

چالش جدید فدراسیون فوتبال!/ آدیداس اسپانسر رژیم صهیونیستی هم شد

فدراسیون فوتبال که پیش از عقد قرارداد خرید لباس از آدیداس، بخاطر قرارداد پوما با رژیم صهیونستی، قید این برند را زده بود، حالا با قرارداد جدید آدیداس با تیم فوتبال این رژیم مواجه شد!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ شرکت تولید کننده پوشاک ورزشی آدیداس که قرار شده لباس های ایران در جام جهانی 2018 روسیه را تولید کند، بعد از توافق با فدراسیون فوتبال رژیم صهیونیستی اسرائیل، پوشاک تیم ملی این شرکت را هم فراهم می کند. این اقدام آدیداس با واکنش منفی تیم های باشگاهی فلسطینی همراه شده و آن ها خواستار لغو این قرارداد شدند چرا که در غیر اینصورت از پوشاک آدیداس استفاده نخواهند کرد.

پیش از این شرکت پوما عهده دار تولید پوشاک تیم فوتبال رژیم صهیونیستی اسرائیل بود که همین موضوع منجر به قبول نشدن پیشنهاد پوما از سوی فدراسیون فوتبال ایران برای تولید پوشاک تیم ملی ایران شد و در نهایت فدراسیون فوتبال به جای عقد قرارداد با شرکت هایی مانند پوما به سراغ خرید لباس از آدیداس رفت.

علی خطیر عضو کمیته اقتصادی و بازاریابی فدراسیون فوتبال، در شانزدهم دی ماه 1396 در گفت و گو با یکی از رسانه درباره خرید لباس از آدیداس و منعقد نشدن قرار اسپانسری با سایر شرکت های علاقه مند گفته بود: " تصمیم فدراسیون فوتبال بر این بود که برندی برای تیم ملی انتخاب شود که آبرو و حیثیت ایران و بازیکنان در جام جهانی را حفظ کند و همچنین تیم ملی ایران بتواند از نظر سخت افزاری با آمادگی کامل در جام جهانی حضور پیدا کند. ما 4 برند درجه یک البسه ورزشی در دنیا داریم و بقیه برند ها در درجه دوم و سوم قرار دارند که دو برند یعنی نایکی و آندرآرمور به دلیل آمریکایی بودن امکان مذاکره با آنها وجود نداشت و ما دو گزینه پوما و آدیداس را داشتیم. پوما اسپانسر البسه تیم ملی رژیم صهیونیستی اسرائیل است و به دلیل اینکه خاطرات خوبی از جام جهانی 2006 و همکاری با ایران نداشت، شرایط همکاری فراهم نبود و به همین دلیل آدیداس تنها انتخاب ما بود."

این اظهارنظر  او جالب بود اما جالب تر آنجا بود که اتفاقی که نباید می افتاد، رخ داد و تیم ملی به جای دریافت مبلغی برای تبلیغات برندهای مختلف در جام جهانی، باید مبلغی را هم بپردازد تا در این مسابقات بدون لباس نماند.

حالا که آدیداس برای تولید پوشاک تیم فوتبال رژیم صهیونیستی به توافق رسیده، باید دید کمیته بازاریابی که پیشنهاد پوما را به خاطر همکاری این شرکت با رژیم صهیونیستی اسرائیل رد کرده بود، الان هم دست به این کار می زند و قرارداد با آدیداس را نادیده می گیرد؟!

دیدگاه تان را بنویسید