درگفتگو با جی پلاس مطرح شد:

ثبت 11 رویداد اسکواش به نام ایران در تقویم جهانی/ آغاز مسابقات انتخابی تیم ملی

رئیس فدراسیون اسکواش معتقد است با ثبت 11 رویداد بین المللی در تقویم جهانی اسکواش و میزبانی در ایران، به اقتصاد مقاومتی ورزشی کمک کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

مسعود سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، درباره لیگ اسکواش اظهار کرد: برای اولین بار 31 تیم باشگاهی در بخش بانوان و آقایان بدون اینکه از هیات ها ارتزاق شوند، در مسابقات شرکت کرده اند. این مسابقات در هفته اول با برگزاری در شهر یزد آغاز شد و سایر استان ها هم میزبان بودند که نهایتا دور رفت لیگ به پایان رسید. بعد از برگزاری دور برگشت، نهایتا در فروردین ماه همه باشگاه هایی که در لیگ حضور داشتند با حضور مسئولین، در کیش حاضر خواهند شد و مدال و احکام تیم های قهرمان توزیع می شود.

** استعدادیابی اسکواش در سنین پایه

وی در پاسخ به اینکه در دوره مدیریت تان چقدر توانسته اید، جایگاه اسکواش ایران را در جهان ارتقاء دهید، تصریح کرد: اسکواش ایران جایگاه ششم جوانان جهان را دارد و این در شرایطی است که در گذشته اصلا در رنکینگ نبودیم. در آسیا و در رده کمتر از 17 سال، نفر اول رنکینگ آسیا را داریم. معمولا افرادی که در جایگاه ریاست فدراسیون قرار می گیرند، در مدت 4 ساله حضورشان صرفا اقداماتی در راستای نتیجه گرایی انجام می دهند اما چشم انداز من برای نسل آینده است و در همین راستا استعدادیابی در رده های پایه هم انجام می شود. در حال حاضر به یکی، دو نفر از بچه های این رده بسیار امیدوار هستم که در مسابقات مالزی جز سه نفر اول بوده روی سکو بایستند.

** ثبت 11 رویداد بین المللی اسکواش در تقویم جهانی

سلیمانی در پاسخ به اینکه ایران چه تعداد رویدادهای بین المللی توانسته در تقویم جهانی این رشته، ثبت کند، به جی پلاس گفت: امسال 11 رویداد بین المللی در تقویم فدراسیون جهانی با نام های مختلفی از جمله شهید محلاتی، شهید دقایقی، شهدای نیروی دریایی ارتش و .... ثبت شده و تلاش کردیم در راستای کمک به امر اقتصاد مقاومتی، به جای خروج از کشور و انجام هزینه های گزاف، با برگزاری میزبانی های کم هزینه، باعث ورود ارز به کشور شویم. این میزبانی ها در قالب مسابقات 5000 و 6000 دلاری است که در استان ها مختلف برگزار می شود. در آذر ماه دو مسابقه با عنوان شهید دقایقی در اهواز و شهدای نیروی دریایی ارتش برگزار شد و  تا پایان سال 2 مسابقه باقی مانده که مربوط به بانوان است.

** برگزاری رقابت های انتخابی تیم ملی از امروز

رئیس فدراسیون اسکواش خاطرنشان کرد: از امروز (دوشنبه) مسابقات انتخابی اعضای تیم ملی به مدت 3 روز در دو بخش آقایان و بانوان در تهران برگزار می شود و اعضای کادر فنی تیم ملی این رویداد را به دقت زیرنظر دارند تا برترین ورزشکاران را برای تیم ملی اسکواش ایران انتخاب کنند.

دیدگاه تان را بنویسید