آغاز هفته بیستم لیگ برتر فوتبال

گلوله های برفی آبی ها در تبریز! / استقلال 3 - ماشین سازی صفر + صحبت های مربیان

نخستین روز از هفته بیستم لیگ برتر فوتبال با پیروزی استقلال تهران مقابل ماشین سازی در تبریز به پایان رسید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در اولین روز از رقابت های هفته بیستم لیگ برتر فوتبال تیم های استقلال تهران و ماشین سازی در هوای برفی تبریز به مصاف هم رفتند که در این دیدار شاگردان منصوریان توانستند با نتیجه سه بر صفر به پیروزی دست یابند.

گل‌های استقلال را علی قربانی در دقیقه 43، مجتبی حق دوست در دقیقه 77 و امید نور افکن در دقیقه 90 به ثمر رساندند.

با این نتیجه استقلال با ۳۴ امتیاز موقتا به رده سوم صعود کرد و ماشین سازی با ۱۰ امتیاز در قعر جدول باقی ماند.

** دقایق حساس نیمه نخست:

دقیقه ۶، علی قربانی با حرکتی پا به توپ، تا پشت محوطه جریمه آمد و با یک پاس بهنام برزای را صاحب موقعیت کرد که ضربه برزای را اسلامی به کرنر فرستاد.

دقیقه ۶، کرنر ارسالی استقلال را مدافعان ماشین سازی برگرداندند که این توپ به امید ابراهیمی رسید که او هم با یک ضربه آن را راهی دروازه کرد که با اختلاف از بالای دروازه ماشین سازی به بیرون رفت.

دقیقه ۱۶، امید ابراهیمی روی ضربه ایستگاهی که استقلالی ها گوشه محوطه جریمه ماشین سازی بدست آورده بودند، ضربه ای را راهی دروازه اسلامی کرد که با اختلاف کمی از کنار دروازه بیرون رفت.

دقیقه ۲۲، بهنام برزای از جناح چپ ضربه ای را به قصد سانتر روی دروازه ماشین سازی ارسال کرد که با تغییر مسیر به دیرک دروازه خورد. در ادامه توپ به علی قربانی رسید که ضربه او پس از این که از اسلامی دروازه‌بان ماشین سازی گذشت، پیش از ورود به دروازه توسط مدافعان این تیم به کرنر رفت.

دقیقه ۳۳، ارسال خطرناک امین قاسمی نژاد از جناح راست ماشین سازی توسط وریا غفوری به کرنر فرستاده شد.

دقیقه ۴۰، شوت پیام صادقیان با فاصله کمی از کنار دروازه رحمتی به بیرون رفت.

ماشین سازی صفر - استقلال یک

  ارسال امید نورافکن از جناح راست استقلال با ضربه علی قربانی وارد دروازه ماشین سازی شد.

اخطار: لئوناردو پادوانی دقیقه ۳۳

دقایق حساس نیمه دوم:

دقیقه ۶۰، شوت امین قاسمی نژاد به شکلی خطرناک از بالای دروازه رحمتی به بیرون رفت.

ماشین سازی صفر - استقلال ۲

دقیقه ۷۷، مجتبی حق دوست با یک حرکت انفرادی وارد محوطه جریمه حریف شد و توانست با یک ضربه دقیق به گوشه دروازه سالاری، دروازه ماشین سازی را باز کرد.

ماشین سازی صفر - استقلال ۳

ارسال امید ابراهیمی از روی ضربه ایستگاهی با ضربه سر امید نورافکن وارد ماشین سازی شد تا استقلال با یک برد قاطع به رده سوم جدول صعود کند.

اخطارها: احمد کامدار در دقیقه ۶۲ ، حبیب گردانی در دقیقه ۸۰، فردین عابدینی در دقیقه 72، محمدامین حاج محمدی در دقیقه 90 (ماشین سازی)، لئوناردو پادوانی در دقیقه 32 (استقلال)

 

** منصوریان: به معدن طلا رسیده ایم که آینده استقلال را تضمین می کند

 

سرمربی تیم فوتبال استقلال در پایان دیدار تیمش مقابل ماشین‌سازی گفت: به تیم‌مان یک خسته نباشید می‌گویم و از مجموعه تیم تشکر می‌کنم. تاکتیک تیمی ما در بازی موج می‌زد. در یک روز سخت و سرد توانستیم سه امتیاز را بگیریم.

 

با تلفیقی از بازیکنان جوان و باتجربه تیم خوبی تشکیل داده‌ایم

وی افزود: اگر بازیکنان جوان ما خوب بازی می‌کنند، به این دلیل است که بزرگ‌ترها راه را برای آنها باز کرده‌اند. تشکر می‌کنم از مسئولان باشگاه که صبر کردند تا به این روزها برسیم. همچنین باید بگویم بازی سختی داشتیم و گفته بودم ماشین‌سازی تیم خوبی است. ما خوب بازی را مدیریت کردیم تا به خواسته‌های‌مان برسیم. می‌دانستیم با توجه به شرایط‌مان کار سختی مقابل ماشین‌سازی خواهیم داشت و با تمام قوا حاضر شدیم که برنده باشیم. ما به معدن طلا رسیده‌ایم و امیدوارم از این جوانان نسل جدیدی به سال‌های آینده استقلال معرفی کنیم. ما پله پله به آینده فکر می‌کنیم و امیدوارم با موفقیت این پله‌ها را پشت سر بگذاریم. موفقیت این تیم آینده فوتبال ایران را تضمین می‌کند. ما ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه، توانسته ایم تیم خوبی بسازیم.

امیدوارم ماشین‌سازی در لیگ برتر بماند

سرمربی تیم فوتبال استقلال خاطرنشان کرد: بهتر بود این بازی کمی زودتر و حدود 14 یا 14:30 برگزار می‌شد، چون از همان موقع تا آغاز بازی ما برف نمی‌آمد. برای تعیین زمان بازی‌ها باید شرایط شهرها را هم در نظر گرفت. برای تیم ماشین‌سازی هم آرزوی موفقیت می‌کنم که از شهر تبریز که قطب فوتبال ایران است، تیم خوبی دارد. امیدوارم آنها با کادرفنی و بازیکنان خوبی که دارند در لیگ بمانند. امیدوارم اتفاق خاصی برای این تیم رخ ندهد تا ماشین سازی در لیگ بماند.

منصوریان درباره اینکه هوای تبریز بسیار سرد بود و در این شرایط تیم‌ها چگونه بازی کردند، گفت: هوا به قدری سرد بود که فکر می‌کنم در اواسط بازی دمای هوا به منفی 9 درجه هم می‌رسید.

مقابل السد باید رنگ آبی پرچم ما پشت پرچم سه رنگ ایران قرار بگیرد

وی با اشاره به دیدار تیمش مقابل السد و پس از آن برگزاری دربی پایتخت، گفت: قبل از اینکه بخواهم در خصوص هر مسئله‌ای صحبت کنم، فکر می‌کنم باید بگویم ما بازی سختی هفته آینده با السد خواهیم داشت و باید حافظ منافع کشورمان باشیم. باید رنگ آبی پرچم ما پشت پرچم سه رنگ ایران قرار بگیرد. ما شرایط سختی در این چند وقت داشتیم و سه بازیکن آماده خود را نتوانستیم در نقل‌وانتقالات در اختیار بگیریم و از بازیکنان جدید خود استفاده کنیم. با این حال خوشحالم که بازیکنان جوانم خیلی خوب بازی می‌کنند. البته نمی‌توانستیم چشم‌مان را روی بازیکنان جدیدمان هم ببندیم. ما با برنامه روزبه چشمی را از لیست حذف کردیم و برنامه داشتیم او در نیم‌فصل دوم به لیست‌مان اضافه شود. امروز هم او باید به ما کمک می‌کرد.

پیش از بازی مقابل پرسپولیس به دیدار آسیایی‌مان فکر می‌کنیم

سرمربی استقلال با اشاره به ناراحتی هواداران از ممنوعیت فعالیت این تیم در نقل‌وانتقالات، اظهار داشت: هواداران هم بدانند اگر ناراحتی آنها هزار باشد، ناراحتی ما 10 هزار است. امیدمان این است که فیفا به یاری خدا ادله ما و کمیته انضباطی‌مان را بپذیرد تا محرومیت ما از جذب بازیکن تعلیق شود. ما مسیر سختی در پیش داریم. باید 19 بهمن با تیم ژاوی بازی کنیم که نیاز به تعریف من ندارد. امیدوارم شرایط پیش بیاید که از بازیکنان جدید استفاده کنیم، در غیر این‌صورت بازیکنان جوان ما باید نماینده ملت‌مان باشند و به خوبی در این بازی ظاهر شوند. پیش‌تر از اینکه به بازی با پرسپولیس فکر کنیم، به بازی آسیایی‌مان فکر می‌کنیم تا موفق باشیم.

تیم من می‌تواند آینده فوتبال ایران را هم رقم بزند

وی در واکنش به این سؤال که «آیا استقلالی که امروز بازی کرد همان تیم مورد انتظار شماست و آیا این تیم می‌تواند در دو بازی سخت مقابل السد و پرسپولیس موفق باشد؟»، خاطرنشان کرد: لطفا نگویید که ما فقط دو بازی سخت پیش رو داریم، بلکه ما بهمن‌ماه و بعد از آن اسفند سختی را پیش رو خواهیم داشت. در حال حاضر دو بازی سخت مقابل السد و پرسپولیس در انتظارمان است و بعد از آن باید به مصاف ذوب‌آهنی برویم که شاکله تیمی خیلی خوبی دارد و جزو مدعیان است. من فقط امیدوارم بتوانیم این مسیر رشدمان را همچنان ادامه دهیم. ما تیمی داریم با تلفیقی از بازیکنان باتجربه و جوان، این تیم مسیر خودش را به خوبی در حال طی کردن است. من امیدوارم بتوانیم با این نفرات جوان فصل جدیدی را برای استقلال رقم بزنیم تا این تیم در سال‌های آینده بتواند از بازیکنان جوان خود نهایت استفاده را ببرد، خوبی این تیم این است که حتی می‌تواند آینده فوتبال ایران را هم رقم بزند و من بابت این قضیه خدا را شکر می‌کنم.

انصاری را به راحتی به دست نیاوردیم که بخواهیم به آسانی او را از دست بدهیم

منصوریان در پاسخ به این سؤال که «آیا جابر انصاری قرار است به گسترش فولاد بپیوندد؟»، تأکید کرد: نه، جابر انصاری بازیکن ماست. جابر بازیکن بسیار مهمی برای استقلال به حساب می‌آید که از بد حادثه او و مگویان دچار مصدومیت شدند. ما جابر را به راحتی به دست نیاوردیم که بخواهیم به آسانی او را از دست بدهیم. در حال حاضر مشکل اصلی مالی است. من ضمن تشکر از اسپانسر تیم‌مان از آنها می‌خواهم در این روزهای سخت بیشتر از ما حمایت کنند.

منصوریان در ادامه در میکسدزون ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز در پاسخ به این پرسش که امین حاج‌محمدی با وساطت مهدی رحمتی به سمت نیمکت استقلال آمد و به نظر می‌رسد هنوز دلخوری‌هایی دارد، تصریح کرد: ما حاج‌محمدی را دوست داریم. او بازیکن ما بوده است. احساس می‌کنم او از دست ما گله دارد و در مصاحبه‌هایی که کرده بود گفته است نشستن من بیرون از زمین فنی نیست. به هر حال با تمام اینها او چندین سال بازیکن ما بوده و او را دوست داریم.

 

** فرهاد کاظمی: امروز بدترین روز ورزشی ام بود!

فرهاد کاظمی سرمربی تیم ماشین سازی تبریز بعد از شکست سه بر صفر تیمش برابر استقلال گفت: برخی‌ها به ما می‌گویند سکوت علامت رضاست. یک توپ ساده روی دروازه رحمتی نفرستادیم. سه گل خوردیم، کتک خوردیم و تحقیر هم شدیم.

کاظمی ادامه داد: بازیکنان یک درصد کارهای تمرینی را انجام ندادند چون نمی‌دانند در چه تیمی بازی می‌کنند. با این‌حال تیم حریف خوب کار کرد. ما به جز یک بازیکن‌مان یعنی حاج محمدی، هیچ بازیکن دیگری نداشتیم که کار خاصی بکند. بازیکنان ما می‌توانستند امروز بجنگند ولی هیچ کاری نکردند. داوری خوب بود ولی اگر گل اول آفساید بوده باشد، شیرازه تیم ما را بهم زده است. این باخت ربطی به داوری ندارد و ما خوب نبودیم.

او افزود: استقلال به بی‌ادعایی‌اش برد. بازیکنان ما امروز اوت دستی هم نمی‌توانستند پرتاب کنند. خیلی از بازیکنان ما نمی‌دانند کجا بازی می‌کنند. امروز بدترین روز تاریخ ورزشی من بود. امروز هیچ حرکت خاصی در زمین نکردیم. یک سری از بازیکنان ما اگر بیرون بمانند به بقا امیدواریم و باید بازیکنان جدیدی بگیریم.

 

** برنامه سایر بازی های هفته بیستم:

- پنج شنبه (14 بهمن)

سایپا - فولاد خوزستان

پیکان - سپاهان

استقلال خوزستان - پدیده

ذوب آهن - صبا

- جمعه (15 بهمن)

سیاه جامگان - گسترش فولاد

صنعت نفت آبادان - نفت تهران

- یکشنبه (17 بهمن)

پرسپولیس - تراکتورسازی

دیدگاه تان را بنویسید