به گزارش ایرنا، محسن هاشمی، روز سه شنبه در پنجاه و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران افزود: در این حوزه، شورای پنجم حاکم کردن اصل شفافیت و کاهش انحصار، رانت و تبعیض در مدیریت شهری را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار می دهد.
وی تصریح کرد:رویکرد شورای شهر در سال آینده توجه بیشتر به وظایف نظارتی و در اولویت قرار دادن حل معضلات اصلی شهر تهران است.
وی با بیان اینکه اکنون در روزهای پایانی سال و درآستانه سال نو هستیم، گفت: این روزها برای اکثر شهروندان و خدمتگزاران شهرداری و دیگر دستگاه‌ها مانند نیروی انتظامی، اورژانس و همچنین مادران، پرکارترین روزهای سال است که جادارد از طرف اعضای شورای اسلامی شهرتهران به همین مناسبت به این عزیزان خداقوت گفته شود.
هاشمی رفسنجانی ویژگی سال 1396 برای مدیریت شهری تهران را ثبت رکورد بی سابقه مشارکت شهروندان تهرانی در انتخابات شورای اسلامی شهر تهران دانست و گفت: این امر نشان دهنده مطالبه جدی ایجاد تحول در مدیریت شهری و هم نشانگر میزان اهمیت مدیریت شهری در افکارعمومی بود که با آرایی حدود سه برابر دوره های گذشته، شورای پنجم را موظف به تحقق مطالبات خود کردند.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: حدود 6 ماه سپری شده است و امیدوارم هدف را به سوی مقصد ببریم.
هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه قطعا توان و عملکرد ما در برابر انتظارات شهروندان و وظایفمان، دچار قصور و تقصیر است، گفت: تلاش ما براین است که در سال جدید با استفاده از تمامی توان و ظرفیت کارشناسی و اختیارات قانونی، تحول و بهبود در عملکرد مدیریت شهری را تسریع کنیم.
وی رویکرد شورای اسلامی شهر تهران در سال آینده را توجه بیشتر به وظایف نظارتی شورا دانست و افزود: رویکرد بر این است که حل معضلات اصلی شهر تهران که از طریق اقدامات زیربنایی و شتاب در روند توسعه پایدار شهری است در اولویت قرار گیرد.
هاشمی رفسنجانی با تاکید بر اینکه بدون حمایت وهمراهی مردم، نمی توان گامی رو به جلو برداشت، گفت: سال 1396 برای شهروندان تهرانی توام با معضلات جدی در حوزه آلودگی هوا، نگرانی دربرابر خطر زلزله و افزایش آسیب‌های اجتماعی بود که تلاش می کنیم این معضلات را اگر در سال پیش قابل رفع نیستند، کاهش دهیم.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: بدیهی است شهروندان با رفتار مسئولانه و ایفای نقش تعهدپذیر خود می توانند، بر شتاب این مسیر بیافزایند، از اصحاب رسانه نیز که مجرای ارتباطی شهروندان و نمایندگان مردم را فراهم کردند، تقدیر کرده و موفقیت بیش از گذشته آنها را آرزو داریم.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/9343/1735 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.