رسانه های روسیه تأکید کردند که این پهپاد از اراضی ای به پرواز در آمد که در کنترل گروه های مسلح سوری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، رسانه های روسیه اعلام کردند که ارتش روسیه یک پهپاد که پایگاه هوایی «حیممیم» روسیه در غرب سوریه را هدف قرار داد، سرنگون کرد.

رسانه های روسیه تأکید کردند که این پهپاد از اراضی ای به پرواز در آمد که در کنترل گروه های مسلح سوری است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد:پدافند هوایی مستقر در  پایگاه حمیمم یک هواپیمای بدون سرنشین  وابسته به تروریست ها را که از شمال استان لاذقیه راهی این پایگاه شده بود، رصد و در فاصله دور سرنگون کرد.

«الکسی تسیگانکوف» رئیس مرکزپایگاه هوایی حمیمیم گفت که پدافند هوایی روسیه یک پهپاد  را که از منطقه تحت کنترل گروه های تروریستی  در شمال استان لاذقیه به سوی فرودگاه الحمیمیم درحرکت بود، سرنگون کرد.

در پی این حمله فعالیت پایگاه حمیمیم به روال عادی ادامه یافت.

در تحولی دیگر نیروهای روسی در منطقه عاری از سلاح در بلندهای جولان اشغالی مستقر شدند.

سرهنگ«ویکتور زایتسف» معاون فرمانده نیروی پلیس نظامی روسیه در سوریه گفت که یگان هایی از پلیس نظامی روسیه در نزدیکی منطقه عاری از سلاح در بلندهای جولان اشغالی حد فاصل میان سوریه و فلسطین اشغالی 8 مرکز ایجاد می کنند.

این فرمانده روسی شب گذشته گفت:« ما اکنون در گذرگاه «الفیسیا» در استان«القنیطره» هستیم و در آن جا یک مرکز کنترل پلیس نظامی روسیه ایجاد شده است. به زودی نیز هفت مرکز دیگر که همه آنها برای تضمین امنیت غیرنظامیان در استان القنیطره است ایجاد می کنیم.»

ژنرال «سرگئی کورالینکو» معاون فرمانده نیروهای روسیه در سوریه گفت که مراکز پلیس نطامی در مقابل منطقه عاری از سلاح مستقر می شود و نه داخل آن که در کنترل نیروهای سازمان ملل است.

یگان های از ارتش ونیروهای متحد آن پیشروی خود در چندین محور در ریف شرقی شهر سویداء ادامه می دهند، وعملیات نظامی علیه گروه ترویستی داعش منجر افزایش مساحت های تحت کنترل ارتش در وسط بادیه شد.

 

پیشروی ارتش سوریه در بادیه 

خبرنگار سانا در شهر السویداء تأکید کرد که یگان هایی از ارتش و همپیمانانش مناطق جدیدی از جمله «ارض الکراع وتلتلو الصفا وظهره راشد» و چاه  «النعیمه» و «السلاسل»و نیز چاه «الصورت» را طی عملیات نظامی برای تعقیب بقایای گروه تروریستی داعش در ریف شرقی استان السویداء  را آزاد کردند

خبرنگار سانا افزود: یگانی از ارتش نیز تلاش یک گروهک تروریستی از داعش  برای نفوذ به سمت چاه النعیمه را ناکام گذاشت و تعدادی از تروریست ها را به هلاکت رساند ، همچنین ارتش حملات هوایی و توپخانه ای شدیدی به مخفیگاه های تروریست ها ومواضع آنها انجام داد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.