پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

با اعمال تعرفه های جدید بر تولیدات اروپایی؛

جنگ تجاری آمریکا علیه اروپا از سر گرفته می شود

فهرست جدید تعرفه ها نزدیک به 90 محصول اروپایی از جمله بسیاری از پنیرها و برخی از محصولان غذایی مشتق از گوشت خوک را شامل می شود.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه، ایالات متحده آمریکا اعمال تعرفه های گمرکی شدید و جدید بر اتحادیه اروچا را به دلیل آن چه حمایت غیرمنصفانه بروکسل از شرکت های هواپیماسازی می داند، بررسی می کند.

فهرست جدید تعرفه ها نزدیک به 90 محصول اروپایی از جمله بسیاری از پنیرها، مشروبات الکلی ایرلندی و برخی از محصولان غذایی مشتق از گوشت خوک را شامل می شود.

دفتر «روبرت لایتهایزر» نماینده تجاری آمریکا با صدور بیانیه ای اعلام کرد که قیمت تجاری کلی این تولیدات 4میلیارد دلار است و به فهرست قبلی که در ماه آوریل اعلام شد و قیمت آن 21 میلیارد دلار است، اضافه می شود.

در این بیانیه آمده است که هدف از این اقدام «تحمیل احترام به حقوق ایالات متحده آمریکا در اختلافاتش با اتحادیه اروپا و برخی از کشورها است و این اختلافات در سازمان تجارت جهانی درباره حمایت اروپا از صنایع هواپیماسازی مطرح است.»

انتقادهای آمریکا به طور خاص متوجه گروه«ایرباس»رقیب شرکت«بوئینگ» آمریکایی است و اختلاف میان دو طرف به 14 سال پیش بر می گردد به طوری که آمریکا و اروپا یکدیگر را در سازمان تجارت جهانی به ارائه کمک های غیرمنصفانه به این شرکت متهم می کنند.

این در حالی رخ می دهد که شرکت بوئینگ با بحران جدی به دلیل مشکلات فنی در هواپیماهایش از نوع«737 مکس» رو به روست؛ این مشکل فنی منجر به سقوط دو هواپیما از این نوع شد که یکی متعلق به شرکت «لایون ایر» اندونزی بود که در 29 اکتبر سال گذشته سقوط کرد و باعث کشته شدن 189 تن شد و هواپیمای دیگر وابسته به خطوط هوایی اتیوپی بود که در ماه مارس گذشته سقوط کرد و در نتیجه آن 157 تن جان خود را از دست دادند.

این بیانیه دو روز پس از اعلام آتش بس میان واشنگتن و پکن در جنگ تجاری میان آنها صادر شده است. آمریکا و چین پس از دیدار «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با «شی جین پینگ» همتای چینی اش در حاشیه نشست گروه بیست در شهر«اوساکا»ی ژاپن به آتش بس در جنگ تجاری رضایت دادند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.