موازنه های قدرت در انگلیس بر اساس نظرسنجی های صورت گرفته از مردم این کشور به نفع حزب کارگر و رئیس آن جرمی کوربین است

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، بر اساس نتایج یک نظرسنجی از مردم انگلیس که رسانه های این کشور انجام دادند شانس «جرمی کوربین» رهبر حزب«گارگر» در صورت برگزاری انتخابات زودهنگام، برای نخست وزیری انگلیس شانس بالایی دارد.

نظرسنجی ای که «ساندی تلگراف» انجام داد و 8هزار 561 نفر طی دوره  2 تا 11 آوریل را شامل شد، نشان داد که حزب «محافظه کار» حاکم به رهبری «ترزا می» 59 کرسی خود را در مجلس عوام در صورت برگزاری انتخابات زودهنگام از دست می دهد امری که راه را برای جرمی کوربین رهبر چپگرا برای آن که نخست وزیر آینده انگلیس شود هموار می کند.

این نظر سنجی همچنین نشان داد که بر کرسی های حزب کارگر در مجلس عوام 34 کرسی دیگر اضافه می شود تا به 296 کرسی در مقابل 259 کرسی محافظه کاران برسد؛ و این امر باعث می شود که حزب قوی تر در پالمان شود.

هواداران حزب محافظه کار گفتند که دلیل کاهش حمایت شان از این حزب شکست ترزا می در عملی کردن وعده های اش برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در 29 مارس گذشته است.

روزنامه ایندیپندنت نیز نوشت که موازنه های قدرت در انگلیس بر اساس نظرسنجی های صورت گرفته از مردم این کشور به  نفع حزب کارگر و رئیس آن جرمی کوربین است.

این روزنامه نوشت که حزب کارگر می تواند از تأخیر دولت ترزا می در تبدیل خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به واقعیت، حداکثر استفاده را ببرد.

بنابراین گزارش، حزب محافطه کار انگلیس از سال 2010 تا کنون و از زمان پیشی گرفتن بر حزب کارگر رقیب خود در انتخابات عمومی در پی استعفای «گوردن براون» آخرین نخست وزیر وابسته به حزب کارگر،قدرت را در دست دارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.