ارتش غرب لیبی وابسته به دولت وفاق ملی بیش از 190 نظامی وابسته به ارتش شرق لیبی ( ارتش ملی لیبی) به فرماندهی «خلیفه حفتر» را در جریان حمله این ارتش به طرابلس پایتخت لیبی به اسارت گرفته است.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، برخی از مسئولان دولت وفاق ملی که توسط جامعه بین الملل به رسمیت شناخته شده است،امروز پنج شنبه اعلام کرد که ارتش غرب لیبی وابسته به دولت وفاق ملی بیش از 190 نظامی وابسته به ارتش شرق لیبی ( ارتش ملی لیبی) به فرماندهی «خلیفه حفتر» را در جریان حمله این ارتش به طرابلس پایتخت لیبی به اسارت گرفته است.

این مسئولان گفتند که 116 نظامی در شهر «الزاویه» در غرب طرابلس به اسارت گرفته شده اند و 75 نظامی دیگر نیز در شهر«عین زاویه» در دروازه های جنوبی پایتخت به اسارت گرفته شدند.

این در حالی است که امروز رسانه‌های وابسته به ژنرال «خلیفه حفتر» از تصرف اردوگاه نظامی یرموک در جنوب طرابلس پایتخت لیبی خبر دادند.

رسانه‌های وابسته به ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده نظامیان مستقر در شرق لیبی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند: اردوگاه نظامی یرموک تصرف و ساکنان آن به اسارت گرفته شدند. همچنین تجهیزات و ماشین آلات نیز مصادره و پیشروی به سوی مرکز پایتخت ادامه دارد.

این درحالی ست که دولت وفاق ملی هنوز در این باره اطلاعیه‌ای منتشر نکرده است.

از سوی دیگر یک جنگنده نیز به منطقه «عزیزیه» در جنوب پایتخت و مناطق اطراف فرودگاه بین المللی طرابلس حملات هوایی ترتیب داد. هنوز هیچ شخص یا گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

در تحولی دیگر، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: 56 نفر از جمله دو پزشک در درگیری‌های یک هفته اخیر در طرابلس پایتخت لیبی کشته شده اند.

همچنین در پی شدت گرفتن در گیری در طرابلس هزاران شهروند این کشور مجبور به فرار از مناطق نزدیک به درگیری و پناه آوردن به مناطق امن شدند.

سازمان ملل تأکید کرد که نزدیک به 4هزار و 500 تن از ساکنان طرابلس فرار کردند و بسیاری دیگر در محاصره قرار دارند.

ارتش ملی لیبی وابسته به حفتر در 11 کیلومتری مرکز طرابلس از جهت جنوبی موضع گرفته اند.

ساکنان شهر طرابلس گفتند که هواپیماهای ارتش ملی لیبی  وابسته به خلیفه حفتر در آسمان طرابلس پرواز می کنند و ضد هوایی ها نیز به سمت آنها شلیک می کنند. در زمین نیز شاهدان عینی گفتند که نیروهای حفتر با نیروهای وفادار به « فایز السراج» نخست وزیر دولت وفاق  ملی که مورد تأیید جامعه جهانی است، در نزدیکی فرودگاه بین المللی سابق شهر و شهرک «عین زاره» با هم درگیر شده اند.

صدای انفجارها از دور از طرابلس قابل شنیدن و دود سیاهی که از مناطق درگیری به آسمان بالا رفته نیز قابل دیدن است.

 ژنرال بازنشسته خلیفه حفتر، فرمانده نظامیان مستقر در شرق لیبی روز پنجشنبه گذشته از آغاز عملیات برای تصرف شهر طرابلس خبر داد. 

این در حالی است که قرار بود کنفرانس مذاکرات ملی در شهر «غدامس» در جنوب غرب این کشور پس از چند روز آغاز شود. 

فائز السراج، رئیس شورای ریاست جمهوری دولت وفاق ملی لیبی که توسط سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است، پس از تحرکات نظامیان وابسته به حفتر به سوی طرابلس، حالت آماده باش اعلام کرد. 

لیبی دارای دو دولت مستقل است؛ «دولت وفاق ملی» که توسط سازمان ملل پشتیبانی می‌شود و «دولت موقت» که از سوی پارلمان طبرق حامی ژنرال خلیفه حفتر در شهر البیضا در شرق این کشور تشکیل شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی لیبی خلیفه حفتر
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.