مجلس فرانسه پیش نویس قانون صدور مجازات‌های سنگین برای معترضان موسوم به گروه «جلیقه زردها» را تصویب کرد.

 

به گزارش  جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، مجلس فرانسه پیش نویس قانون صدور مجازات‌های سنگین برای معترضان موسوم به گروه «جلیقه زردها» را پس از رای گیری در مجلس سنا تصویب کرد.

این پیش نویس با 210 رای موافق، 115 رای مخالف و 18 ممتنع به تصویب رسید. دادگاه قانون اساسی فرانسه پیش از اجرایی شدن، این پیش نویس را مورد بررسی قرار خواهد داد.

«کریستوف کاستانر» وزیر کشور فرانسه تاکید کرد که این پیش نویس آغازی برای اقدامات خودسرانه نیست. وی تصریح کرد که دادگاه قانون اساسی آن را مورد بررسی قرار داده و تمام شبهات از بین خواهد رفت.

مجلس فرانسه پیش نویس صدور حکم یک سال حبس و 15 هزار یورو جریمه برای معترضانی که از ماسک استفاده کرده اند و همچنین ممنوعیت صدور مجوز برای تجمعات خشونت بار را در ماه ژانویه تصویب کرده بود.

پیشتر گفته شد معترضانی که به تجمعات خود ادامه می دهند به 6 ماه حبس و پرداخت 7 هزار و 500 یورو جریمه نقدی محکوم خواهند شد. در متن این پیش نویس آمده است که خسارت مالی وارده از معترضانی که دست به خشونت زده اند اخذ خواهد شد.

«دنیا میاتوویچ» کمیساریای حقوق بشر شورای اروپا اعلام کرد که این پیش نویس قانون خلاف اصول آزادی بیان و حق برگزاری تجمع مسالمت آمیز است.

وی اظهار داشت: در این وضعیت حساس دولت و مجلس را به اجتناب از اعمال چنین محدودیتهایی دعوت کرده و آنها را به مذاکره و احترام به مبانی حقوق بشر و آزادی فرا می خوانیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.