تیموشنکو که به دلیل سخنان آتشین اش، و زمانی هم به عنوان مدل خاص موهایش شناخته شده بود، امیدوار است در انتخابات ریاست جمهوری 31 مارس برنده شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری رویترز درگزارشی نوشت: «یولیا تیموشنکو» دو بار نخست وزیر اوکراین بوده است، چهره جهانی یک انقلاب است، توسط دو رئیس جمهور مختلف زندانی شده، و هدف عملیاتی بوده که او را توسط مدیر کاراز انتخاباتی سابق ترامپ بی اعتبار ساخت.

حال این سیاستمدار 58 ساله که به دلیل سخنان آتشین اش، و زمانی هم به عنوان مدل خاص موهایش  شناخته شده بود، امیدوار است که «پترو پوروشنکو» رقیب قدیمی خود را در انتخابات ریاست جمهوری 31 مارس (11 فروردین) شکست دهد.

مبارزات انتخاباتی او یک اقدام متعادل کننده است، که هدف آن اصلاحات و ادامه همکاری با صندوق بین المللی پول، همزمان با تعهد به کاهش شدید در قیمت گاز  خانگی است که صندوق بین المللی پول شرطی برای وام بیشتر تعیین کرده است.

این احتمال وجود دارد که پنج سال پس از اعتراضات خیابانی، تیموشنکو قدرت را در اوکراین در دست بگیرد.

 

leader-of-opposition-batkivshchyna-party-and-presidential-candidate-yulia-tymoshenko-arrives-to-an-interview-with-reuters-in-kiev-9

 

تیموشنکو در میان رای دهندگان مسن تر محبوب است و وعده افزایش سه برابری حقوق بازنشستگی را در صورت پیروزی داده است. اما او که به عنوان پیشتاز میدان کار را آغاز کرده، در یک مسابقه سه نفره با پروشنکو و «ولادیمیر زلنسکی» کمدین اوکراینی رقابت می کند.

سخنرانی او می تواند آتشین باشد. او افزایش قیمت گاز را «نسل کشی» می نامد. منتقدان او را پوپولیست می نامند. تیموشنکو به خبرگزاری رویترز گفت که این انگی است که «مافیای فاسد پروشنکو» برای لکه دار کردن وجهه اش به او زده اند.

او در مصاحبه ای نادر به یک رسانه خارجی گفت که مردان پروشنکو از هنرهای تاریک سیاسی استفاده کردند «تا با مخالفان جدی و تاثیرگذارشان مبارزه کنند و از این رو برای من کلمه پوپولیسم را انتخاب کرده اند.»

پوروشنکو بسیاری از سرمایه گذاران را با برنامه صندوق بین المللی پول در اوکراین، که از کشور در جریان رکود اقتصادی و جنگ با جدایی طلبان در منطقه شرق «دونباس» پشتیبانی کرده، تسخیر کرده است.

زمانی که از تیموشنکو پرسیده شد که آیا سرمایه گذاران باید نگران ریاست جمهوری او باشند یا خیر، او به تجربه اش در مورد کار با صندوق بین المللی پول به عنوان نخست وزیر اشاره کرد اما گفت که شرایط برنامه فعلی زیانبار است.

او گفت: «پس از انتخابات ریاست جمهوری، ما می خواهیم یک گفتگو سازنده با صندوق بین المللی پول در مورد چگونگی اصلاح این وضعیت، چگونگی ایجاد همکاری مشترکی که به نفع اقتصاد اوکراین و شهروندان اوکراینی باشد را آغاز کنیم.»

او گفت، برای مردم عادی، «تقریبا تمام درآمدشان از طریق قیمت های غیرمعمول و غیرمنطقی بالای گاز از بین می رود، این بدان معنی است که مردم پول اضافی برای پشتیبانی از اقتصاد اوکراین ندارند.»

طرح او برای تعامل با روسیه این است که مذاکرات صلح «مونرو» را ادامه دهد. او همچنین خواستار مذاکرات گسترده تر با امریکا، انگلیس و اتحادیه اروپا شده است.

تیموشنکو به دلیل معاملات سودآورش در سال 1990 به عنوان سرپرست یک شرکت انرژی بزرگ به عنوان «ملکه گاز» شناخته شد. وی در دوران انقلاب نارنجی 2005-2004 در اوکراین که در برابر «ویکتور یانوکوویچ» قرار گرفت، توجه جهان را به خود جلب کرد.

وقتی یانوکوویچ در نهایت رئیس جمهور شد، او را به زندان انداخت و با کمک «پل مانافورت» که بعدها مدیر مبارزات انتخاباتی ترامپ شد، در سال 2012 یک گزارش 187 صفحه ای تهیه کرد که بازداشت او را توجیه می کرد.

در نهایت مانافورت به عنوان بخشی از تحقیقات ویژه «رابرت مولر» در مورد دخالت روسیه در انتخابات 2016 در آمریکا محکوم شناخته شد.

بر اساس گزارش مولر، مانافورت زمانی که به عنوان مشاور حزب یانوکوویچ مشغول به کار بود، با استفاده از حساب های خارجی به طور مخفیانه 4 میلیون دلار برای گزارش تیموشنکو پرداخت کرد.

تیموشنکو حملات اردوگاه پروشنکو را با آن زمان مقایسه کرد گفت، «من می دانم که قوی ترین دستگاه تبلیغات علیه من روشن شده، همانطور که زمانی مانافورت این کار را کرده بود.»

 

leader-of-opposition-batkivshchyna-party-and-presidential-candidate-yulia-tymoshenko-attends-an-interview-with-reuters-in-kiev-10

 

 

تیموشنکو به عنوان یکی از طرفداران «مارگارت تاچر» محسوب می شود و یک نسخه امضا شده از خاطرات نخست وزیر سابق انگلیس را در دفترش نگه می دارد. این سومین باری است که تیموشنکو برای ریاست جمهوری کاندید می شود. او در سال 2010 به یانوکویچ، و در سال 2014 به پروشنکو باخت.

او پروشنکو، و نه زلنسکی را رقیب اصلی خود در انتخابات این دوره می داند.

او گفت: «من معتقدم که اوکراین باید تاریخ رای دادن به یک فرد، یک نام خانوادگی یا  یک تبلیغات خلاقانه را به پایان برساند. برای اولین بار، ما نیاز نیست به افراد رای بدهیم، بلکه باید به برنامه های واقعی، جدی و محتاطانه رای دهیم. به جز ما، هیچ کس امروز چنین برنامه ای ندارد.»

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.