در بیانیه دفتر نخست وزیری پاکستان آمده است که بن سلمان در جریان سفر خود به پاکستان دستور داده است که حکومت عربستان فورا 2هزار زندانی پاکستانی که در زندان های عربستان به سر می برند آزاد شوند.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، دفتر نخست وزیر پاکستان امروز دوشنبه اعلام کرد که «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی که در پاکستان به سر می برد دستور فوری آزادی زندانیان پاکستانی در زندان های عربستان را  صادر کرد.

در بیانیه دفتر نخست وزیری پاکستان آمده است که بن سلمان در جریان سفر خود به پاکستان دستور داده است که حکومت عربستان فورا 2هزار  و 107 زندانی پاکستانی که در زندان های عربستان به سر می برند آزاد شوند.

این در حالی است که در سفر ۲ روزه محمد بن‌سلمان به پاکستان، دو کشور قرارداد سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد دلاری در حوزه‌های پتروشیمی، انرژی، معدن، پالایشگاه، انرژی‌های تجدیدپذیر، بخش خدمات و ورزش را امضا کردند. 

ولیعهد عربستان در مراسم امضای این قرارداد با بیان اینکه ۲ کشور در حوزه گردشگری نیز تفاهم‌نامه امضا خواهند کرد، از افزایش گردشگران تا ۵۰ میلیون نفر در سال‌های آینده خبر داد. 

وی افزود: سرمایه‌گذاری در پاکستان افزایش خواهد یافت. 

«عمران خان» نخست‌وزیر پاکستان نیز خواستار اعطای تسهیلات بیشتر در اخذ ویزا برای حجاج پاکستانی و همچنین آزادی بیش از ۳ هزار زندانی تبعه این کشور از زندان‌های عربستان شد. 

وی افزود: روابط پاکستان با عربستان هیچ زمان به اندازه امروز خوب نبوده است و برای ادامه این روند ابراز امیدواری کرد. 

نخست وزیر پاکستان از زمانی که روی کار آمده است تا کنون ۲ بار از عربستان بازدید کرده است. 

بحران اقتصادی بزرگترین چالش دولت پاکستان است که برای حل آن تا کنون اسلام‌آباد از عربستان، امارات متحده عربی، قطر و چین تقاضای کمک مالی کرده و به دنبال دریافت وام از صندوق بین‌المللی پول است. 

ولیعهد عربستان تور آسیایی خود را برای سفر به پاکستان، هند و چین آغاز کرده است. 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.