وزیر خارجه قطر تأکید کرد که ناتوی عربی که آمریکا قصد دارد آن را تشکیل دهد محکوم به شکست است.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزیر خارجه قطر تأکید کرد که ناتوی عربی که آمریکا قصد دارد آن را تشکیل دهد محکوم به شکست است.

«محمد بن عبدالرحمن» وزیر خارجه قطر تأکید کرد که طرح آمریکا برای تشکیل ائتلاف در خاورمیانه(ناتوی عربی) در صورتی که بحران سیاسی در خلیج فارس حل نشود محکوم به شکست است.

وزیر خارجه قطر درباره نشست «ورشو» که چند روز پیش برگزار شد نیز گفت که برای حل هر گونه مشکلی با ایران باید با این کشور گفت و گو کرد.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر طی سخنانی در پنجاه و پنجمین کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان همچنین گفت: کمک‌های ما به مردم نوار غزه ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه قطر از حماس حمایت مالی نمی‌کند، تصریح کرد: کمک‌های ما برای کاستن از بحران انسانی در نوار غزه است. دوحه با ریاض و ابوظبی رابطه ندارد، اما برای حل اختلاف با سه کشور خلیج (عربستان سعودی، امارات متحده عربی و بحرین) و مصر آماده هستیم.

بحران میان قطر و برخی کشورهای عربی از ماه ژوئن سال 2017 با قطع کامل روابط دیپلماتیک عربستان سعودی، مصر، امارات متحده عربی و بحرین با این کشور آغاز شد.

این چهار کشور همچنین با تحریم قطر یک درخواست 13 ماده ای را برای بازگشت روابط به حالت عادی اعلام کردند. دوحه این اقدام و خواسته‌ها را نقض قوانین بین المللی و غیرقابل قبول دانسته است. کویت پس از آغاز بحران خلیج میان قطر و برخی کشورهای عربی میان آنها میانجی‌گری می کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.