برخی رسانه ها تعداد کشته شده ها را 10 تن اعلام کردند که 4 تن از آنان از نظامیان آمریکایی هستند.

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، در حمله به نیروهای آمریکایی در شهر«منبج» در شمال سوریه شماری از نیروهای آمریکایی کشته و زخمی شدند.

برخی منابع به الجزیره گفتند که در زمان عبور یک گشتی نیروهای آمریکایی در مرکز شهر منبج بمبی منفجر شد.

این منابع افزودند که در این انفجار شماری از نیروهای آمریکایی کشته و زخمی شدند که عملیات تخلیه آنها از مرکز شهر انجام شد.

در این انفجار همچنین 9 غیرنظامی کشته شدند و نزدیک به 30 تن نیز زخمی شدند.

برخی رسانه ها نیز اعلام کردند که در این انفجار 2 نظامی آمریکایی کشته شدند.

این رسانه ها تعداد کشته شده ها را 10 تن اعلام کردند که دو تن از آنان از نظامیان آمریکایی هستند.

خبرنگار المیادین در سوریه نیز گفت که در انفجاری در یک رستوارن در منبج دو نظامی آمریکایی کشته شدند و دو نظامی دیگر زخمی. 

این خبرنگار افزود که در این انفجار 10 نظامی کُرد نیز کشته شدند.

یک منبع به روسیا الیوم نیز گفت که در انفجار شهر منبج در شمال سوریه 4 نظامی آمریکایی کشته شدند.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از یک مسئول آمریکایی گزارش داد که در این انفجار 4 نظامی آمریکایی کشته شدند و 3 نظامی دیگر نیز زخمی شدند.

پیش از این نیز خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گزارش داد که انفجار مهیبی در شهر منبج در نزدیکی بازار این شهر به وقوع پیوست.

برخی منابع به این خبرگزاری گفتند که انفجار در یک رستوران و در زمان حضور فرماندهانی از شورای نظامی منبج و یک هیأت که هویت آن مشخص نیست به وقوع پیوست.

دیده بان حقوق بشر سوریه، وابسته به مخالفان سوری، نیز اعلام کرد که شمار کشته شده ها به دلیل وخامت حال برخی از زخمی ها رو به افزایش است.

این دیده بان تأکید کرد که یک بالگرد در منبج فرود آمد و اجساد کشته شده ها و زخمی ها را به بیمارستان هایی در شرق فرات منتقل کرد و نیروهای آمریکایی نیز مکان انفجار را به محاصره خود در آوردند.

اسکای نیوز عربی نیز گزارش داد که برخی منابع کرد ترکیه را متهم کردند که مسئولیت این انفجار ار به عهده دارد و هدف از آن تسریع در خروج نظامیان آمریکایی از شمال سوریه است.

این انفجار در حالی رخ می دهد که در پایان ماه مارس 2018 نیز یک انفجار که نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا در شهر منبج را هدف قرار داد و در آن زمان منجر به کشته شدن دو نیروی ائتلاف بین المللی و زخمی شدن 9 تن دیگر شد.

ائتلاف آمریکا نیز اذعان کرد که در انفجاری که یک گشتی را در شمال سوریه هدف قرار داد، شماری از نظامیان آمریکایی کشته شدند.

در همین حال، گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله به ائتلاف آمریکایی در شهر منبج را به عهده گرفت.

خبرگزاری اعماق وابسته به گروه تروریستی داعش اعلام کرد که یک حمله انتحاری به یک گشتی ائتلاف آمریکایی در منبج انجام داده است.

نظامیان آمریکایی در نزدیکی شهر منبج پایگاه نظامی دارند و از مدت ها پیش ترکیه قصد دارد برای حمله نظامی به این شهر و بیرون کردن کردهای مسلح مورد حمایت آمریکا به آنها حمله کند. از سوی دیگر پس از آن که« دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که نظامیان آمریکایی را از سوریه خارج می کند، کردهای سوریه از دولت این کشور خواستند که نیروهای ارتش را به این شهر بفرستد و در پی آن نیز یگان های ارتش سوریه به این شهر اعزام و در حومه آن مستقر شدند و پرچم ملی سوریه نیز در منبج به اهتزاز در آمد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.