در پی مخالفت اردوغان با دیدار با بولتون، وی ترکیه را به زودی ترک می کند.

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، رسانه های ترکیه اعلام کردند که اردوغان حاضر نشد با «جان بولتون» مشاور امنیت ملی ترکیه دیدار کند.

این رسانه ها تأکید کردند که در پی مخالفت اردوغان با دیدار با بولتون وی ترکیه را به زودی ترک می کند.

 رئیس‌ جمهور ترکیه امروز با حضور در نشست هفتگی اعضای حزبش(عدالت و توسعه) در مجلس گفت: به زودی عملیات جدیدی برای نابودی تمام گروه‌های تروریستی در سوریه را آغاز خواهیم کرد.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه به شدت به بولتون حمله کرد و گفت: اظهارات  جان بولتون  در سرزمین های اشغالی درباره سوریه غیرقابل قبول است. اینها گروه تروریستی پ.ی.د/پ.ک.ک را نمی‌شناسند.

وی افزود: گروه‌های مسلح کرد در سوریه نماینده برادران کرد ما نیستند.یگان های حمایت مردمی کرد و پ.ک.ک دو روی یک سکه هستند.

رئیس جمهور ترکیه تأکید کرد:بولتون مرتکب یک اشتباه بزرگی شده است. در این زمینه نمی توانیم خوشبین باشیم. به کسانی که داخل کریدور تروریستی سوریه قرار دارند، پاسخ خواهیم داد.

این در حالی است که  پیش از این خبرگزاری آناتولی گزارش داد که «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه و جان بولتون مشاور امنیت ملی ایالات متحده آمریکا به همراه هیئت های همراه طی نشستی در آنکارا گردهم آمدند.

در این نشست 2 ساعته، «سادات اونال» معاون وزیر امور خارجه، «یونس امر کاراعثمان اوغلو» معاون وزیر دفاع، «جمال الدین چلیک» معاون رئیس سازمان اطلاعات «میت» ترکیه نیز حضور داشتند.

«جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده آمریکا، «جیمز جفری» نماینده ویژه ائتلاف جهانی و چند تن از مقامات ارشد این کشور نیز در این نشست در هیئت آمریکایی شرکت کردند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.