پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

به دنبال هفته ها اعتراض جلیقه زردها؛

وضع قوانین سختگیرانه در مورد تجمعات در فرانسه

نخست وزیر فرانسه برنامه دولت را برای مقابله با اعتراضات بدون مجوز اعلام کرده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری فرانسه گزارش داد «ادوارد فیلیپ» نخست وزیر فرانسه در واکنش به تظاهرات جلیقه زردها در شهرهای مختلف این کشور از وضع قوانین سختگیرانه در مورد تجمعات بدون مجوز خبر داد.

8 هفته است که اعتراضات ضد سیاست‌ های دولتی فرانسه را دچار تلاطم کرده است.

نخست وزیر فرانسه در مورد ناآرامی‌ های اخیر کشورش گفت: «فرانسه قصد دارد برای سخت‌ تر شدن برگزاری تجمع‌ های از پیش اعلام نشده قوانین تازه‌ ای وضع کند. این قوانین پاسخی است به خشونت جلیقه‌ زردها در تظاهرات اخیرشان در شهرهای مختلف فرانسه!»

او این سخنان را دو روز پس از آن اعلام کرد که معترضان در بلوار «سنت ژرمن» پاریس سنگر مشتعلی ایجاد کردند.

نخست وزیر فرانسه در مصاحبه با کانال تلویزیونی «تی اف 1» این کشور گفت: «ما باید حق اعتراض در فرانسه را حفظ کنیم و در عین حال آنها که قوانین را زیر پا می‌ گذارند نیز باید مجازات شوند.»

او همچنین افزود: «به همین دلیل است که دولت در واقع طرفدار به روز کردن قوانین برای مجازات آنهایی است که به تعهدشان برای اعلام پیش از موعد زمان برگزاری اعتراض‌ ها عمل نمی کنند. آنهایی که به تظاهرات بدون مجوز می‌ پیوندند و آنهایی که با نقاب به این تظاهرات می‌ روند.»

نخست وزیر فرانسه همچنین اعلام کرده که پیشنهاد دولت برای تغییر در وضعیت قانون تظاهرات در فرانسه تا ماه فوریه آماده خواهد شد. به گفته او دولت فرانسه می‌ تواند قوانین جدیدی را در بستر قانون کنونی وضع کند همانطور که به گفته نخست وزیر فرانسه در موضوع فوتبال هم قوانینی به وجود آمد تا «اوباش» به شکل خاصی از حضور در استادیوم‌ ها منع شوند.

او همچنین تاکید کرده که «خرابکارها و اراذل و اوباشی» که در پاریس و دیگر شهرها اقدام به غارت مغازه‌ ها و تخریب بانک‌ ها کرده‌ اند باید تمام هزینه‌ خسارت های وارده را جبران کنند.

جلیقه زردها در اولین شنبه سال جدید میلادی و برای هشتمین هفته متوالی برای اعتراض به سیاست های دولت «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه به خیابان ها آمدند. مسیر تظاهرات روز شنبه در پاریس برخلاف هفته های گذشته از پیش به فرمانداری اعلام شده بود.

طبق این گزارش، یک قایق - رستوران توسط تظاهرات کنندگان به آتش کشیده شد و یک پلیس نیز مجروح شد.

در طول اعتراضات دست کم 6 نفر کشته شده‌ و 1400 نفر دستگیر شده‌ اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.