اولین گروه مسلح خروج عناصر مسلح خود و سلاح های سنگین اش از منطقه عاری از سلاح در استان«ادلب» در غرب سوریه را آغاز کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المیادین، دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان سوری اعلام کرد که اولین گروه مسلح خروج عناصر مسلح خود و سلاح های سنگین اش از منطقه عاری از سلاح در استان«ادلب» در  غرب سوریه را آغاز کرد.

بیش از دو هفته پیش و در جریان نشست «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه و «ولادیمیر پوتین» همتای روس اش در شهر«سوچی» روسیه بر سر ایجاد منطقه عاری از سلاح در استان ادلب سوریه به توافق رسیدند. رئیس جمهور ترکیه در کنفرانس خبری خود با ولادیمیر پوتین همتای روس خود در  شهر  سوچی روسیه اعلام کرد که دو کشور بر سر ایجاد منطقه عاری از سلاح در استان  ادلب سوریه به توافق رسیدند.

اردوغان در این کنفرانس خبری به تشریح جزئیات توافق دو کشور درخصوص ادلب سوریه پرداخت. 

اردوغان با تاکید بر اینکه از فعالیت گروه‌های افراطی در منطقه ممانعت خواهیم کرد گفت:  مخالفان (دولت سوریه) در منطقه تحت تسلط خود باقی خواهند ماند. ترکیه و روسیه در دو سوی مرز‌های منطقه‌ عاری از سلاح (در ادلب) عملیات گشت‌زنی هماهنگ را انجام خواهند داد.

رئیس جمهور ترکیه افزود: تصمیم گرفتیم بین مناطق تحت کنترل دولت و مخالفان سوریه منطقه عاری از سلاح ایجاد کنیم. ترکیه مراکز دیده‌بانی خود در منطقه کاهش تنش در ادلب را تقویت خواهد کرد.

رئیس جمهور روسیه نیز در این نشست خبری اظهار داشت: به پیشنهاد اردوغان سلاح‌های سنگین از منطقه مذکور خارج خواهد شد. مکانیسم مشترکی توسط نیروهای روسیه و ترکیه در منطقه ایجاد خواهد شد. تصمیم گرفتیم در15 اکتبر در فاصله 15-20 کیلومتری بین  دولت سوریه و مخالفان آن، منطقه‌ عاری از سلاح را ایجاد کنیم .

روسیا الیوم نیز گزارش داد که وزرای دفاع روسیه و ترکیه یادداشت تفاهمی درباره ثبات اوضاع در استان ادلب سوریه امضا کردند.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه  نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: عملیات نظامی در استان ادلب سوریه صورت نخواهد گرفت.

وی این خبر را پس از دیدار روسای جمهور ترکیه و روسیه در سوچی اعلام کرد و افزود: جزئیات مربوط به این موضوع با طرف سوری نیز مطرح خواهد شد.

 

توافق بزرگان اردوگاه الرکبان با ارتش سوریه

خبرنگار المیادین به نقل از بزرگان در اردوگاه«الرکبان» در منطقه «تنف»اعلام کرد که بزرگان این اردوگاه با ارتش سوریه به یک توافق 9 بندی دست یافتند.

بر اساس این توافقنامه بر سر درمان 150 مورد حاد در اردوگاه الرکبان در بیمارستان های دمشق یا غیر از آن توافق شد.همچنین به هر کسی که در وضعیت رضایت بخشی در چارچوب خدمت سربازی اجباری قرار دارد رسیدگی  می شود.

این خبرنگار همچنین افزود که بزرگان اردوگاه الرکبان و التنف تعهد دادند که اسناد و مدارک افرادی که مایل به حل مشکل خود و نظامیان و افرادی که باید به خدمت سربازی بروند و نیز فهرست نام کارمندان موجود در منطقه و مایل به آشتی و رسیدگی به اوضاع شان ارائه کنند.

در این توافق آمده است که اردوگاه الرکبان را شورای مدنی محلی از بزرگان و شیوخ عشایر در منطقه و نهادهای مدنی اداره می کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.