عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر اسلامی گفت: در حال تلاش برای تحقق 30 درصدی سهم زنان هستیم. با این وجود در بسیاری از موارد ظرفیت متناسب با حضور زنان در عرصه مدیریتی دیده نمی‌شود.

به گزارش جماران؛ عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر اسلامی گفت: شورای شهر تهران سهم 30 درصدی را برای حضور زنان در عرصه مدیریتی شهر در نظر گرفته است.

زهرا نژاد بهرام گفت: شورای شهر پنجم برای حضور زنان در مدیریت شهری سهم 30 درصدی را در نظر گرفته است چرا که هم مصوبه مجامع بین المللی را دارد و هم مطالبه جامعه مدنی است و هم خروجی آن در لیست‌های انتخاباتی دیده شده است. به همین خاطر تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم که بتوانیم این 30 درصد را محقق کنیم.

او ادامه داد: اگر شما امروز به شورای بیایید حضور زنان را از حوزه کارشناسی تا حوزه‌های مشاوره‌‌ای پر رنگ می‌بینید. فعالیت زنان توانمند در درون شورا به این معنی است که نگاه شورا به زنان و ظرفیت شورا برای حضور زنان تغییر کرده و یقین دارم که نگاه و رویکرد در حوزه شهری نیز تغییر می‌کند.

عضو شورای شهر تهران گفت: از میان شهردار‌هایی که آقای نجفی شهرداری تهران برای مناطق معرفی کردند 8 شهردار را زنان تشکیل دادند و این اتفاق مبارکی است که نشان دهنده باور نقش مدیریتی زنان در مجموعه شهرداری است و این یک توافق نانوشته‌ای بین شورای شهر و آقای نجفی، شهردار تهران است که تا دیدگاه جدی در این باره از سوی هر دو طرف وجود دارد.

نژادبهرام در پاسخ به این سوال که تا به امروز چند درصد از سهم حضور 30 درصدی زنان در شورا محقق شده، گفت: در حال تلاش برای تحقق 30 درصدی سهم زنان هستیم. با این وجود در بسیاری از موارد ظرفیت متناسب با حضور زنان در عرصه مدیریتی دیده نمی‌شود. اما تکاپویی که از سوی مردان برای حضور زنان توانمند در عرصه مدیریت شهری صورت می‌گیرد بسیار مبارک است. البته اعضای شورای شهر پنجم به این‌ها بسنده نمی‌کند و به دنبال بیش از آن هستند.

به دنبال ترمیم جراحات بر پیکره تهران هستیم

این عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر درباره بازگرداندن هویت به شهر تهران به خاطر وجود ساختمان‌‌های نامتجانس گفت: تهران شهر باهویتی است و هویتی دیرین دارد. منتهی عارضه‌ها و جراحت‌هایی بر پیکره این هویت می‌بینیم که تنها راه آن بازتولید عناصر و المان‌های هویت بخش و هویت‌سازی است که در درون شهر تهران وجود داشته است و تهدید سازه‌های نامتجانس را به فرصت تبدیل کنیم که ایجاد پلازاها و فعال‌سازی اماکن عمومی از جمله ظرفیت‌های بازتولید هویت تهران به حساب می‌آید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 781627
  • منبع: خبرآنلاین
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.