پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی مساجد کشور:

اتصال شبکه جهانی مساجد حرکتی به سمت ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) است

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: اتصال شبکه جهانی مساجد حرکتی به سمت ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) و رسالتی برای مسلمانان است.

به گزارش جماران، حجت‌الاسلام و المسلمین حمیدرضا ارباب سلیمانی در مراسم بیست و چهارمین اجلاس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور که در محل تالار قدس برگزار شد،  ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: اگر امروزه بخواهیم به پیروزی برسیم باید اتصال بین مساجد را قوت ببخشیم و به این پایگاه که زادگاه انقلاب اسلامی است توجه ویژه‌ای داشته باشیم. 

وی ادامه داد:  امام رضا(ع) به نقل از امام موسی‌ابن جعفر(ع) فرمودند:«هیچ چیز برای شیطان بدتر از جمع شدن برادران دینی نیست.» زیرا گرد یاس را بر دشمنان می‌پاشد و شیطان را مایوس می‌کند، از این حرف نتیجه می‌گیریم که این گفتگو ها و فعالیت‌ها و باخبر شدن از فعالیت‌های دیگر موجب یاس دشمنان و پیشرفت جامعه ما خواهد شد. 

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور تصریح کرد: سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد یکی از موضوعاتی مهمی است که در تقویم ملی درج شده است و امروزه صدا و سیما فعالیت کانون‌های فرهنگی مساجد را به نمایش می‌گذارد و جایگاه مساجد را برجسته می‌کند، این اتفاق به این دلیل است که اگر امروز از اسلام و معارف اسلام و اهل بیت (ع) خبری به گوش ما می‌رسد به دلیل جایگاه مساجد در جوامع اسلامی است. 

سلیمانی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) توجه ویژه‌ای به مسجد داشتند و تبلیغات خود را از مسجد آغاز کردند بعد از پیامبر نیز ما شاهد این هستیم که توجه ویژه‌ای به مساجد وجود داشته است، حتی امام صادق(ع) در شب قدر بستر خود را به مسجد منتقل کردند و حضرت امام (ره) سخنرانی‌های خود را  از مسجد آغاز کردند .

وی تصریح کرد: پیام‌های امام (ره) از بلندگوهای مساجد به گوش می‌رسید و پیروزی انقلاب اسلامی نیز از مساجد شروع شد در حقیقت می‌توانیم بگوییم بعد از مصوبه‌ای که برای کانون فرهنگی مساجد  تصویب شد مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی رخ داد.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با اشاره به اینکه انسان مومن با مسجد پیوند و انس خاصی دارد، عنوان کرد: نسبت مومن به مسجد نسبت ماهی به آب است و آنچه که امروزه به عنوان آسیب اجتماعی مطرح است در گروی حرکت تیز بینانه‌ای از سوی مساجد حل خواهد شد. 

سلیمانی گفت: اگر در مناطق حاشیه‌نشین مسجدی طراحی و برنامه‌های فرهنگی قرار داده می‌شد شاید بسیاری از مشکلاتی که امروز شاهد آن‌ها هستیم وجود نداشتند. 

وی افزود: اگر مساجد در این 37 سال نقش واقعی خود را ادا می کردند شاهد بسیاری از معضلات نبودیم، مسئولان باید بنیه مساجد را تقویت کنند زیرا مساجد به تنهایی نمی توانند قدمی بردارند البته در همین مساجد و با همین ضعف‌ها  امام خمینی(ره) توانست پایه‌های انقلاب را پی‌ریزی کند. 

سلیمانی با بیان اینکه اصالت کانون‌ها در دو چیز است، تشریح کرد: اولین گام در مساجد مقاوم‌سازی فرهنگی است یعنی بر پا داشتن نماز که امروزه دشمنان تمام تلاش خود را در تخریب مساجد انجام می‌دهند، در جنگ لبنان رژیم صهیونیستی تمام مساجد را تخریب کرد و در جنگ  غزه نیز اکثریت مساجد را نابود ‌کردند، گام دیگر، مقابله با تهاجم فرهنگی است و محور این مقابله مسجد و نماز است که باید فرهنگ‌سازی را انجام دهند.

وی افزود: مهم ترین مرکز هدف دشمنان مسجد است بیش از 210 مسجد توسط داعش تخریب شدند در حقیقت تخریب مسجد نقطه مشترک داعش، صهیونیست و ... است زیرا  مسجد می‌تواند منشا بسیاری از تحولات باشد.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: بسیاری تلاش می‌کنند که مساجد را از اثرگذاری بیندازند زیرا مسجد محل ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی است .

سلیمانی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه باید طوری عمل کنیم که تمام مساجد مزین به کانون فرهنگی و هنری شوند افزود: باید بودجه لازم فراهم شود تا ما شامل رشد کانون‌های فرهنگی و هنری باشیم.

وی افزود: ما در آستانه انتخابات به سر می‌بریم و باید تلاش کنیم که انتخابات سالم در مسیر شهدا داشته باشیم و به گفته مقام معظم رهبری به گونه‌ای برگزار شود تا اکثر مردم در آن شرکت کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.