نایب رییس مجلس شورای اسلامی روایتی از استاد شهید مرتضی مطهری درباره مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را بازنشر کرد.

به گزارش جماران، علی مطهری در اینستاگرام خود خاطره ای از استاد شهید مطهری درباره مرحوم آیت الله رفسنجانی نقل کرده که به این شرح است:

 یادم نمی‌‏رود، در جریان معروفِ به اصطلاح اپورتونیست‏‌ها، آنجا که گروهی از مجاهدین خلق از آن‌ها جدا شدند و رسما اعلام گرایش به مارکسیسم کردند، یکی از دوستان ما جمله خوبی گفت. دوستی داریم‏ [اشاره استاد مطهری به مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی است] که فوق ‏العاده علاقه‌‏مند به فعالیت‌های مجاهدین بود و عجیب فداکاری می‌‏کرد و تا پای جانش برای مبارزه حاضر بود و نه فقط برای مجاهدین، بلکه آنچنان ضد دستگاه بود که بالا‌تر از آن من‏ نمی‌‏توانستم تصور کنم.

واقعا من می‌‏دیدم حاضر است مال و جانش را در راه این مبارزه فدا کند. از دیگران پول می‌‏گرفت و در این راه خرج می‌‏کرد. او ضد دستگاه بود و چون مجاهدین هم ضد دستگاه بودند نسبت به آن‌ها گرایش زیادی داشت. من یک وقت نگران او بودم گفتم نکند که وقتی هم که این جریانِ تغییر ایدئولوژی‏ را ببیند بگوید حالا مسئله مهمی نیست، اگر هم احیانا این‌ها گرایش مارکسیستی پیدا کرده ‏اند نباید حرفی در این زمینه زد، فعلا ما باید مبارزه کنیم، این مسئله مهم نیست، مسئله مهم مبارزه است. در جلسه‏‌ای که من با او ملاقات کردم و از او نظرش را خواستم جمله‏‌ای گفت که من این جمله را فراموش نمی‌‏کنم. گفت ما عدالت را هم در سایه خدا می‌‏خواهیم، اگر بنا باشد خدایی نباشد، نام خدا و خداپرستی نباشد ما از آن عدالت بیزاریم. 

آینده انقلاب اسلامی ایران، ص ۸۹ و ۹۰

_____

پی نوشت: آیت الله هاشمى رفسنجانى هم در یکى از سخنرانی‌هایشان به مناسبت‏ بزرگداشت استاد شهید مطهرى این خاطره را نقل کرده‏ و در انتها گفته‌اند: 

وقتی که مرحوم مطهری این جمله را شنیده بودند خیلی خوشحال شده بودند و وقتی که من از زندان آزاد شدم ایشان به من گفتند که وقتی من شنیدم که تو این جمله را با صراحت گفته‌ای، دیگر خاطرم جمع شد که کسانی هستند که آنجا جلوی انحراف فکری را بگیرند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.