نائیب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: جسله بررسی لایحه مرتبط با FATF صبح روز یکشنبه قبل از جلسه مجلس برگزار خواهد شد.

به گزارش جماران، علی مطهری که ریاست جلسه  علنی مجلس شورای اسلامی را بر عهده دارد اعلام کرد: جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره لایحه بررسی با FATF قرار بود، ساعت ۱۶ برگزار شود در ساعت ۷ صبح برگزار خواهد شد. جلسه بعدی مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه ساعت ۸ صبح برگزار خواهد شد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اعلام شد که جلسه مربوط به لایحه CFT یکشنبه به صورت زنده از صدا و سیما پخش خواهد شد اما این موضوع امکانپذیر نیست و پخش مستقیم انجام نخواهد شد.

وی ادامه داد: در بی نظمی که ایجاد شد اسم آقای وحدتی زیاد برده شد و برخی فکر کردند ایشان عامل اصلی بی نظمی است اما ایشان ناطق بودند و پشت تریبون قرار داشتند، به خاطر همین اسم ایشان برده شد.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: اعتراض دوستان به نوبت آقای محبی‌نیا برای اعلام تذکر بود که بنده عرض کردم اگر نوبت آقای محبی نیا است و راجع به دستور تذکری دارید، بفرمایید. نوبت‌ها جلوی چشم بنده نیست، باید آقای رحیمی عضو هیات رئیسه اعلام می‌کردند، ایشان هم گفتند که در لوح قبلی اسم ایشان برای اعلام تذکر قید شده بود.

وی ادامه داد: برخی از نمایندگان اعتراض داشتند که دو بار یک اخطار به رأی گذاشته شده و خلاف آیین نامه است، این طور نیست. صبح آقای لاریجانی تذکر دادند و اعلام کردند در جلسه شورای عالی اقتصادی اعتراض قوه قضائیه مطرح و بحث شده است و آقای روحانی نیز این اعتراض را وارد دانسته است.

نایب رئیس مجلس گفت: آقای لاریجانی ارجاع به کمیسیون را به رأی گذاشتند و بنده اخطار قانون اساسی آقای محبی‌نیا را به رأی گذاشتم. برخی می‌گویند شما عمدا این کار را کردید که لایحه الحاق به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم در اولویت بررسی مجلس قرار گیرد، من واقعا چنین قصدی را نداشتم و اصلا راجع به این موضوع فکر نکردم و معتقد بودم این اخطار باید به رأی گذاشته شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.