به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، این شورا به منظور عملیاتی کردن راهبرد ارتقای سواد سلامت مردم و اطلاع رسانی درباره راهبردهای طرح جامع سلامت استان و بر اساس مصوبه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان، تشکیل شده است.
اهداف فعالیت این شورا هدفمندی و افزایش سرعت اطلاع رسانی رفتارهای سالم و تسهیلات محیطی مناسب، ارتقای کیفیت اطلاعات و پیام های ارایه شده، مراقبت از تداوم و ارتباط پیام های سلامت در دوره های زمانی مختلف، حفظ و ارتقای حمایت ذینفعان از برنامه و تشویق (بویژه مردم ) و نهادینه سازی طرح جامع سلامت استان است.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، مسئولیت ریاست این شورا را به عهده دارد و سایر اعضای آن پیام گزاران سلامت معاونت های درمان، بهداشت و غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی، کارشناس مسئول آموزش سلامت، کارشناس روابط عمومی، نماینده دبیرخانه سیاست گذاری سلامت استان، نماینده روابط عمومی استانداری و نماینده رسانه ها هستند.
سرپرست مدیریت روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به برگزاری نخستین جلسه این شورا به ایرنا گفت: این شورا موظف است برنامه های عملیاتی سالانه و ماهانه را برای انتقال دانش، نگرش و مهارت های سلامت به مردم طراحی، اجرا و ارزشیابی کند.
دکتر ' کیانوش جهانپور ' افزود: اطلاع رسانی از عملکرد سلامت محوری دستگاه ها و حوزه های مختلف دانشگاه علوم پزشکی نیز از دیگر وظایف شورای پیام رسان سلامت استان است.
وی تولید محتوا و ابزار انتقال محتوا به مردم را از مهمترین اهداف فعالیت این شورا بیان کرد و افزود: لازم است که علاوه بر شناسایی ظرفیت های اطلاع رسانی در استان، براساس تقویم سلامت استان و کشور برنامه ریزی و ارتباط هرچه بیشتر با رسانه ها انجام شود.
جهانپور با بیان اینکه جلسه های این شورا هر ماه یک بار برگزار می شود، ابراز امیدواری کرد: در جلسه آینده این شورا نمایندگان شهرداری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیما نیز شرکت کنند.
استان اصفهان دارای حدود 6 هزار تخت بیمارستانی، 52 بیمارستان (37 دولتی و 15 خصوصی و خیریه) ، 470 پایگاه سلامت شهری، 520 باب خانه بهداشت روستایی و 80 مرکز خدمات جامع سلامت روستایی است.
ت/3011 / 2093 * خبرنگار: آسیه معینی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.