به گزارش ایرنا، علی قاسم زاده روز سه شنبه در نشستی خبری، افزود: 33 برنامه برای بزرگداشت هفته اصفهان در نظر گرفته شده که شایسته جایگاه تاریخی، هنری و فرهنگی این شهر در کشور و جهان باشد.
وی اضافه کرد: امسال دوازدهمین سالی است که هفته اصفهان با اجرای برنامه های متنوع، گرامی داشته می شود.
قاسم زاده ادامه داد: سوم تا نهم اردیبهشت بعنوان هفته نکوداشت اصفهان، نامگذاری شده و دلیل این انتخاب علاوه بر روز ولادت شیخ بهایی، موقعیت طبیعی اصفهان و حضور گردشگران داخلی و خارجی در این دیار بوده است.
وی اعلام کرد: مراسم افتتاحیه هفته نکوداشت اصفهان، چهارم اردیبهشت سالجاری با حضور مقامات کشوری و استانی در سینما فلسطین این شهر برگزار می شود.
منصور سلطانی زاده دبیر ستاد نکوداشت هفته اصفهان نیز در باره خبر به ثبت رسیدن هفته اصفهان و برنامه های آن در یونسکو گفت: هفته اصفهان در یونسکو هنوز به ثبت نرسیده اما لوگوی شهر اصفهان در این سازمان جهانی ثبت شده است.
به گزارش ایرنا، در نشست خبری 'هفته اصفهان' در سال گذشته، معاون فرهنگی، اجتماعی شهرداری این شهر گفته بود: با توجه به پیوستن شهر اصفهان به شبکه جهانی شهرهای خلاق یونسکو، هفته نکوداشت اصفهان و برنامه های آن نیز در تقویم تاریخی و فرهنگی این سازمان ثبت می شود.
وجه تمایز 'هفته اصفهان' در سال 95 نسبت به سال های گذشته این بود که برنامه های هفته اصفهان به ثبت جهانی برسد و برنامه ریزی صورت گرفته نیز متناسب با این جنبه بین المللی بود.
در حاشیه نشست امروز از دو پوستر هفته نکوداشت اصفهان با شعار ' اصفهان شهر سلمان محمدی' نیز رونمایی شد.
کلانشهر اصفهان روز جمعه 20 آذر سال گذشته از سوی یونسکو(سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد) بعنوان شهر خلاق انتخاب شد و به جمع شهرهای خلاق جهان پیوست.
شبکه جهانی شهرهای خلاق معتبرترین شبکه جهانی است که از سوی یونسکو تشکیل و اصفهان بدلیل برخورداری از «صنایع دستی و هنرهای مردمی» بعنوان عضو رسمی این شبکه انتخاب شد.
شبکه شهرهای خلاق در سال 2004 توسط یونسکو پایه گذاری شد و خلاقیت مردم را در کنار صنایع دستی، معماری و طراحی، رسانه، موسیقی و غذا بعنوان شاخصه های شهر خلاق اعلام کرد.
سوم اردیبهشت،‌ روز بزرگداشت علامه محمدبن حسین عاملی معروف به شیخ بهایی ؛ شاعر و نویسنده عارف‌ مسلک قرن دهم و یازدهم هجری است.
سوم اردیبهشت از سوی مسوولان شهری اصفهان به نام روز اصفهان و از سوم تا نهم اردیبهشت ماه بعنوان هفته نکوداشت اصفهان، نامگذاری شده است.
به گزارش ایرنا، شهر اصفهان با توجه به غنای تاریخی، فرهنگی و هنری و سابقه سه دوره پایتخت بودنش، توجه ویژه مسئولان برای تقویت جایگاه این شهر در کشور و جهان را می طلبد.
ویژگی های منحصر به فرد این شهر که آن را به یک قطب گردشگری در ایران بدل می کند، نیازمند برنامه ریزی ویژه ای است تا نه تنها اصفهان از کاروان گردشگری جهان، جا نماند بلکه با طلایه داری میراث و دسترنج گذشتگان بتواند با خلاقیت، ایجاد زیرساخت های فرهنگی و هنری و استفاده از پتانسیل مردم سختکوش و هنرمندش به جایگاه های بالاتری که شایسته آنست، دست یابد.
به گفته کارشناسان، اختصاص یک روز و هفته برای نکوداشت این شهر بعنوان قدمی برای دستیابی به هدفی که پیشتر بدان اشاره شد، عملی شایسته و لازم است اما کافی نیست زیرا هر روز سال باید روز اصفهان باشد و در راه تقویت این شهر و ادای حق آن تلاش کرد.
گ/7153/ 6027 **خبرنگار : هُدا استکی * انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.