پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روز سه شنبه پیام ‌توییت کنجی گوتو روزنامه نگار ژاپنی کشته شده توسط گروه تروریستی داعش به شدت در شبکه های اجتماعی گسترش یافت.
یکی از پیام های ‌توییت گوتو که چهار سال پیش منتشر شده بود، این گونه است: ‌چشمانتان را ببندید و صبور باشید. زمانی که عصبانی می شوید و یا فریاد می کشید، تمام شده است. این عمل تفریبا هم مانند عبادت است. تنفر در مرام انسان‌ نیست. قضاوت کار خدا است.
در تاریخ ۷ سپتامبر ۲۰۱۰ او در توییتر خود نوشته است: برادران عرب من این را به من آموختند.
در روز سه شنبه بیش از ۲۶ هزار بار پیام او به همراه نسخه انگلیسی آن در ژاپن به اشتراک گذاشته شد.
کشتن بیرحمانه گوتو توسط شبه نظامیان گروه تروریستی داعش احساسات را در ژاپن کشوری که پیش تر خود را به دور از خشنوت و ائتلاف کشورهای غربی برای مبارزه با این گروه تروریستی نگه داشته بود، به غلیان انداخت.
روز یک شنبه «جونکو ایشیدو» مادر گوتو دومین تبعه ژاپنی اعدام شده به دست گروه تروریستی داعش با اسفناک خواندن این جنایت هشدار داد: بر این باورم که این غم نباید زنجیره ای از نفرت را ایجاد کند.

همچنین «رینکو جوگو» همسر کنجی گوتو به سبب اتفاقات پیش‌آمده درخواست کرد تا حریم خصوصی خانواده‌اش حفظ شود و از همه کسانی که از آن‌ها حمایت کردند تشکر و قدردانی کرد. وی گفت: من به همسرم که در مناطق درگیر مثل عراق، سومالی و سوریه مشکلات مردم را گزارش می‌داد بی‌نهایت افتخار می‌کنم.
اعدام گوتو یک هفته پس از کشته شدن دوست وی «هارونا یوکاوا» دیگر اسیر ژاپنی در یک ویدئو ارسالی گروه تروریستی داعش اعلام شد.

گروهک تروریستی داعش با انتشار ویدیویی تحت عنوان «یک پیام به دولت ژاپن» ذبح کردن گروگان ژاپنی را اعلام کرد.
این خبرنگار مستقل ‌۴۷ ساله شرکت محصولات ویدئویی خود را در سال ۱۹۹۶ تاسیس کرد. وی فیلم های مستند در خاورمیانه و دیگر مناطق را به شبکه های تلویزیونی ژاپن عرضه می کرد.
بخش عمده ای از کارهای گوتو و همکارش بر تاثیر خشونت بر کودکان مناطق جنگی متمرکز بود.
این کشتار هولناک پس از آنکه شینزو آبه نخست وزیر ژاپن به درخواست ۲۰۰ میلیون دلاری گروه تروریستی داعش عمل نکرد، صورت گرفت.
یوشیهیدا سوگا سخنگوی دولت ژاپن روز دوشنبه اعلام کرد که توکیو به هیچ وجه قصد باج دهی ندارد.
در زمان میان اولین ویدئو و قتل گوتو دولت ژاپن برای ایجاد تغییر موضع، این باج دهی را به صراحت رد کرده بود.
پس از کشتن یوکاوا داعش در مقابل آزادی گوتو خواستار آزادی ساجده ریشاوی زن محکوم به اعدام که در بمب گذاری انتحاری ناموفق دست داشت، شده بود.

اما جدیت داعش در رابطه با مذاکرات کاملا نا مشخص بود.


عکس: اردنی ها برای محکوم کردن قتل هارونا یوکاوا و کنجی گوتو توسط گروه تروریستی داعش در بیرون سفارت ژاپن در امان پایتخت اردن شمع روشن کردند .۲ فوریه ۲۰۱۸. خبرگزاری فرانسه


با انتشار این ویدیو از سوی این گروه تروریستی می توان نتیجه گرفت که دولت ژاپن و حکومت اردن با داعش بر سر تبادل اسرا که از سوی عشایر سنی استان الانبار عراق در جریان بود به توافق نرسیده اند و هم اکنون از وضعیت «معاذ کساسبه» خلبان اردنی خبری در دسترس نیست و حتی بعضی صفحات شبکه های اجتماعی از ذبح شدن وی خبر می دهند.

مترجم: گلناز سادات غفاری
برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.