دکتر حبیب الله زنجانی استاد برجسته جمعیت شناسی ایران، بعد از طی یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

پایگاه خبری جماران: دکتر حبیب الله زنجانی استاد برجسته جمعیت شناسی ایران، بعد از طی یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت. 

وی متولد ۱۳۱۸خلخال لیسانس علوم اجتماعی را از دانشگاه تبریز، فوق لیسانس علوم اجتماعى را از دانشگاه تهران ودکتراى جمعیت‌شناسى را از دانشگاه پاریس اخذ کرد. 

زنجانی از سال ۱۳۵۲ تا ۱۳۶۴ عضو هیأت علمى دانشگاه تهران، محقق مرکز مطالعات و تحقیقات شهرسازى و معمارى ایران ومحقق نمونه وزارت مسکن در سال ۱۳۸۳ بود.

انجام ده‌ها طرح تحقیقاتى و تألیف مقالات متعدد در کارنامه علمی زنده یاد دکتر زنجانی به یادگار مانده است. 

از تألیفات وی می توان به کتاب‌هاى «مهاجرت»، «تحلیل جمعیت‌شناختى»، «گزیده مطالعات جمعیت مجموعه شهرى تهران»، «جمعیت، توسعه و بهداشت بارورى»، «جمعیت و توسعه»، «جمعیت و شهرنشینى در ایران»، «تقویم تاریخى دموگرافیک ایران» و همچنین به مشارکت در تدوین «لغت نامه جمعیت شناسى» اشاره کرد. 

مرحوم زنجانی عضو انجمن بین المللى مطالعات علمى جمعیت ، عضو انجمن بین المللى جمعیت شناسان فرانسوى زبان، عضو انجمن جمعیت شناسى ایران، سردبیر نامه انجمن جمعیت شناسى ایران و عضو هیأت تحریریه نشریه اقتصاد ایران بود. 

در تابستان ۱۳۹۸ شورای فرهنگ عمومی و شهرداری خلخال در اقدامی شایسته یکی از میادین خلخال را به نام این استاد فرهیخته نامگذاری کرده و تندیس وی را در این میدان نصب کردند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
22 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی حبیب الله زنجانی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.