به گزارش ایرنا، رقیه کرمانیان امروز دوشنبه در نشست هم اندیشی با تعدادی از اعضای سمن های شهرستان افزود: مدیران تشکل ها، افرادی متعهد و مسئولیت پذیرند، دغدغه آنها ارتقا و بهبود شرایط زندگانی مردم است.
وی اضافه کرد:‌ این افراد در قالب سمن ها فعالیت می کنند تا با ایجاد ارتباط و اعتماد بین دولتمردان و مردم زمینه توسعه و آبادانی جامعه را فراهم کنند .
معاون فرمانداری اردکان تصریح کرد: تشکل های مردمی از جوانان و کنشگران اجتماعی فعال و دلسوزی تشکیل شدند که در همه شرایط کنار مردم هستند و همسو با سیاست های نظام نیز فعالیت می کنند .
کرمانیان اظهار داشت: برای بهبود و ارتقا شرایط جامعه نیاز است تا امکانات و ظرفیت های محلی و دولتی شناسایی شود و با همکاری و همیاری مردم مشکلات حل و توانمندی ها به نمایش گذارده شود .
معاون فرمانداری اردکان در ادامه از مدیران تشکل ها خواست ، گزارش مناسب و کاملی تهیه کنند تا سایر تشکل ها از تجربه و فعالیت های آنها مطلع و بهره مند شوند.
کرمانیان با بیان اینکه در نشست های دیگر مدیران مرتبط دستگاه های دولتی دعوت خواهند شد تا با طرح سمن ها آشنا شوند و در تهیه آنچه نیاز است آنها را یاری کنند.
وی تصریح کرد: تشکل های مردم نهاد اردکان به دنبال مکانی هستند که برای انجام فعالیت ها در آنجا گردهم آیند .
به گفته معاون فرمانداری اردکان سمن ها سازمانی با شخصیت حقوقی مستقل فعالیت دارند که نباید به دولت وابسته و چنین توقعی هم داشته باشند.
کرمانیان افزود: ‌سمن ها سازمان هایی با شخصیت حقوق مستقل، غیردولتی، غیرانتفاعی و غیرسیاسی برای انجام فعالیت های داوطلبانه با گرایش های فرهنگی، اجتماعی ، مذهبی و بشردوستانه و در چارچوب قانون هستند.
در حاشیه برگزاری این نشست مدیران سمن ها از نمایشگاه صنایع دستی، تولیدات خانگی ، نمایشگاه عکس و نقاشی هنرمندان اردکان بازدید کردند .
27 تشکل مردم نهاد از فرمانداری اردکان مجوز دارد که نیمی از آنها فعال هستند .
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
7544/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.