به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، مجید جوادیان زاده در نشستی با مدیران مسئول انتشارات استان افزود: این اداره کل از برنامه ها ، رونمایی ها و آیین های مرتبط با کتاب که توسط ناشران برگزار شود، حمایت می کند.
وی اضافه کرد: این اداره کل حامی کتاب های ارزشمندی است که توسط نویسندگان به زیور طبع آراسته شود.
این مسئول با تبیین فعالیت ٩٥ انتشاراتی استان، از ناشران با عنوان پیشرو در عرصه اطلاع رسانی یاد کرد و گفت: آنها کمک می کنند تا اندیشه در سطح وسیع تری منتشر شود.
جوادیان زاده با بیان اینکه ناشران باید به جامعه بهتر معرفی شوند ، تصریح کرد: قدر کار ارزشمند ناشران را باید بیش از گذشته بدانیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، ارتقای کیفیت کار ناشران را مهم و ضروری دانست و گفت: اگر کیفیت کار کتاب توسط ناشر جذاب نباشد در جامعه امروزی با شکست مواجه می شود.
وی خاطر نشان کرد: برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی برای این حوزه فرهنگی می تواند در ارتقای فعالیت حرفه ای ناشران موثر باشد.
جوادیان زاده با اشاره به اینکه در سال 1397 کتاب سال یزد با همکاری خانه فرهنگ شهید صدوقی برگزار شد، اظهار داشت: در تفاهم نامه ای که منعقد شد تا پایان سال دوره ها و کارگاه های آموزشی مرتبط با حوزه کتاب و نشر برگزار می شود.
وی ادامه داد: یزد جزو ١٠ استانی است که از سال 1394 تفویض صدور مجوز نشر به آن داده شد، باید از این ظرفیت در راستای کتاب و کتابخوانی بیشتر استفاده شود.
این مسئول نبود منتقد کتاب را یکی از مشکلات حوزه نشر استان دانست و گفت: منتقد باعث آشنایی بیشتر مردم با کتاب و حواشی مرتبط با آن می شود و به معرفی کتاب به بخش مختلف جامعه کمک می کند.
وی افزود: برای رفع این نقیصه دوره های نقد کتاب از سوی برخی موسسات فرهنگی دنبال شد و این اداره کل حرکت و جنبش خوبی را هم در آیین های مرتبط با کتاب آغاز کرده است.
در این نشست مدیران انتشارات استان به بیان برخی مشکلات و پیشنهادات خود پرداختند.
7532/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.