به گزارش ایرنا، فاطمه مهاجرانی روز دوشنبه در نشست شورای معاونان آموزش و پرورش استان یزد افزود: خانواده ها اجازه دهند، فرزندانشان در هر زمینه ای که استعداد دارند، تحصیل کنند و با فشار و اجبار آنها را وارد مدارس سمپاد نکنند.
وی اظهار داشت: مدارس سمپاد به صورت ویژه طراحی شد، دانش آموزانی که به این مدارس ورود پیدا کنند اگر از بهره هوشی بالایی بهره مند نباشند ، موفق نخواهند بود.
وی با بیان اینکه درس خوان بودن یکی از ویژگی های خوب برای دانش آموز پرتلاش است، تصریح کرد: بهره هوشی بالا نخستین ملاک برای ورود به مدارس سمپاد است و خانواده ها نباید صرف درس خوان بودن ، فرزند خود را تحت فشار قرار دهند که در این مدارس تحصیل کنند.
رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان اضافه کرد: تا زمانی که خانواده ها به این نتیجه نرسند، مدارس استعدادهای درخشان تنها راه موفقیت نیست، برنامه های آموزش و پرورش برای حذف آزمون ها و کاهش دغدغه ورود به این مدارس راه به جایی نخواهد برد.
مهاجرانی با بیان اینکه هدف گذاری صرفا برای جذب 2 تا سه درصد دانش آموزان در این مدارس است، ادامه داد: با حذف آزمون مدارس سمپاد برای ورود به پایه هفتم تلاش می شود تا فرآیند استعدادیابی دانش آموزان از پایه اول ابتدایی، توسط معلمان اتفاق افتد.
وی در ادامه ایجاد دلبستگی مذهبی و ملی در بین دانش آموزان را ضروری دانست و گفت: در فرآیند تعلیم و تربیت باید تلاش کنیم، مفهوم حب وطن و احساس دلبستگی به میهن برای دانش آموزان تبیین و تشریح شود تا آنها به وطن دوستی افتخار کنند.
مهاجرانی با بیان اینکه نباید به دانش ‌آموزان استعدادهای درخشان دائما یادآوری کرد که شما خاص و متفاوت هستید، افزود: باید در کنار یادآوری خاص بودن، به آنها چیزهای یادآوری کنیم که ریشه در این آب و خاک دارند و اگر برای تحقیق و تحصیل خارج شدند و یا در کشوری دیگر ماندگار شدند، بستری که در آن رشد کرده اند را از یاد نبرند.
شمار دانش آموزان استان یزد 239 هزار نفر است که در سال تحصیلی جاری در 12 مدرسه استعدادهای درخشان ، حدود 2 هزار دانش آموز در حال تحصیل بودند.
2088/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.