به گزارش ایرنا، رقیه دوست فاطمی ها روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه برگزاری جشنواره از سه سال پیش به نهاد کتابخانه های عمومی واگذار شد، افزود: در 2 سال گذشته به ترتیب پنج هزار و 500 تن و 16 هزار نفر از یزد شرکت کردند.
وی ادامه داد: شرکت‌ کنندگان بخش مکتوب و آنلاین جشنواره در استان به ترتیب 19 هزار و 800 و 6 هزار و 24 نفرند که نسبت به دوره قبل به ترتیب 60 و 74 درصد رشد نشان می دهد.
این مسئول با بیان اینکه نام نویسی در بخش استانی جشنواره کتابخوانی رضوی از اواخر خرداد ماه امسال آغاز شد، خاطر نشان کرد: اختتامیه جشنواره 12 شهریور ماه در مجموعه باغ دولت آباد یزد برگزار و از برگزیدگان بخش های مختلف تجلیل می شود.
دوست فاطمی ها با بیان اینکه یزد با 111 باب کتابخانه شامل 96 مورد کتابخانه نهادی روستایی و شهری و 15 کتابخانه مشارکتی به نسبت جمعیت در جایگاه نخست کشور قرار دارد، اظهار داشت: از این تعداد 30 مورد کتابخانه خیری ساز است.
مدیرکل نهاد کتابخانه های یزد با یادآوری جایگاه برتر یزد به نسبت جمعیت در ایران از نظر تعداد کتاب، افزود: در کتابخانه های استان 2 میلیون و 138 نسخه کتاب موجود است که نشان دهنده 1.9 جلد کتاب به ازای هر یزدی است.
وی از عضویت 108 هزار نفر در کتابخانه های استان خبر داد و اضافه کرد: یکسال گذشته یک میلیون و 100 هزار نسخه کتاب از کتابخانه ها به امانت گرفته شد.
دوست فاطمی ها یادآور شد: استان یزد در سال 1397 نسبت به سال 1392 از نظر تعداد کتاب 15 درصد، عضویت در کتابخانه ها 13.7 درصد و کتاب امانت گرفته شده 6 درصد رشد داشته است.
در این نشست در راستای طرح «یک کتاب تازه، یک استکان چای تازه »، بخش‌ هایی از کتاب « از پنجه مریم تا جنین آزمایشگاهی» اثر جلال مجیبیان پزشک فقید یزدی در حضور خبرنگاران قرائت شد.
این پزشک شهیر، حاذق و مردمی استان یزد 11 مرداد 1396 به علت بیماری قلبی در یکی از بیمارستان های آلمان به دیار باقی شتافت.
7532/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.