به گزارش ایرنا ، عباسعلی دانافر روز دوشنبه در شورای آموزش و پرورش شهرستان مهریز گفت: وجود تکالیف زیاد و غیرضروری موجب بی رغبتی دانش آموزان به تعلیم و تربیت می شود .
وی افزود: وظیفه فرهنگیان، تربیت دانش آموزان برای آینده ، ورود به زندگی اجتماعی و توانایی آنها برای انجام برنامه های مختلف است .
وی ادامه داد: تعلیم و تربیتی زمانی در جامعه مفید است که در سایه آن دانش آموزان با فراگیری علم و مهارت های مورد نیاز زندگی اجتماعی و نحوه برخورد با مسائل، مشکلات و حل درست آنها، آموزش های لازم را فرا گیرند.
این مسئول در ادامه کتاب محوری ، رقابت های نادرست بین دانش آموزان ، بی توجهی به مهارت آموزی ، فعالیت های جمعی و نبود مشوق های لازم را برای جذب هرچه بیشتر آنها برای مشارکت در برنامه های فرهنگی از مشکلات موجود ذکر کرد.
دانافر همچنین با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت تاکید کرد: باید مسائل آموزش و پرورش به دلیل اهمیت آن به دغدغه اصلی مردم و مسئولان تبدیل شود.
وی تصریح کرد: مردم و خیران باید خود را همیار آموزش و پرورش در تربیت نسل جوان ، ارتقای علمی و تربیتی دانش آموزان مسئول بدانند.

** اخذ شهریه متناسب با وضعیت اقتصادی باشد
همچنین امام جمعه شهر مهریز در شورای یادشده تاکید کرد: اخذ شهریه در مدارس غیر دولتی باید بر اساس وضعیت اقتصادی خانواده ها باشد، با توجه به شرایط موجود مشکلی برای آنها ایجاد نشود.
حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی افزود: برخی خانواده ها به هیچ وجه توان پرداخت برخی شهریه های سنگین مدارس را ندارند و این موضوع احتمالا در آغاز سال تحصیلی جدید موجب نارضایتی آنها خواهد شد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی مهریز به اهمیت نظارت بر فعالیت مدارس در انجام کارهای پرورشی در کنار مسائل علمی به عنوان یک ضرروت اشاره کرد و پیگیری آن را خواستار شد.
محی الدینی همچنین به انجام برنامه های مناسب در شروع سال تحصیلی با همکاری دستگاه های مختلف و خانواده ها تاکید کرد.

**بازگشایی مدارس با شکوه برگزار شود
رئیس شورای آموزش و پرورش و فرماندار مهریز هم گفت: طرح بازگشایی مدارس اهمیت زیادی دارد، باید با همکاری ادارات و نهادها و همراهی اولیای دانش آموزان نسبت به سال های قبل با شکوه تر برگزار شود.
سید محمد رستگاری افزود: برنامه بازگشایی مدارس اگر زیبا و پرمحتوا باشد، قطعا در ذهن دانش آموزان و خانواده های آنها به عنوان یک خاطره خوش باقی می ماند.
وی ادامه داد: تمام دستگاه های اجرایی با آموزش و پرورش برای برگزاری خوب بازگشایی مدارس همکاری کنند و اگر مشکلی هم وجود دارد قبل از سال تحصیلی رفع شود.

**تحصیل 10 هزار دانش آموز در 100 مدرسه
به گفته مدیر آموزش و پرورش مهریز افزون بر 10 هزار دانش آموز همزمان با شروع سال تحصیلی در اول مهر ماه 97، در 100 واحد آموزش شهرستان روانه کلاس های درس خواهند شد.
سید علی کارآموز افزود: تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس انجام شد و مشکلی هم وجود ندارد و برنامه های فرهنگی و پرورشی هم با جدیت پیگیری می شود.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.