مهدی غیب الهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مقدار میوه از 2 هزار و 10 هکتار اراضی کشاورزی و باغ های منطقه تولید و روانه بازارهای داخلی استان یزد و استان های همجوار شد.
وی میوه های تولیدی را زرد آلو، گوجه سبز، انگور، خربزه ، خربزه مجیدی ، هندوانه، انگور ، انجیر ، شلیل و هلو ذکر کرد که به گفته غیب الهی برخی میوه ها به صورت تازه خوری، مقداری هم خشک و بخشی هم در کارخانه های آب میوه گیری مصرف شد.
وی افزود: از 15 هزار هکتار سطح زیرکشت اراضی زراعی و باغی هشت هزار هکتار به باغ اختصاص دارد که تاکنون در سطح افزون بر سه هزار هکتار زمین های کشاورزی طرح آبیاری نوین اجرا شد.
این مسئول با اشاره به اینکه با اجرای طرح آبیاری نوین ، میزان بهره وری مصرف آب در باغ ها و مزارع به 84 درصد افزایش یافت، تاکید کرد: در حالیکه آبیاری به شیوه غرقابی (سنتی) در باغ ها و مزارع تا 40 درصد بهره وری دارد.
مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه با بیان اینکه 600 هکتار باغ به کشت انار اختصاص دارد، پیش بینی کرد: در اواخر شهریور که آغاز فصل برداشت این محصول است ، افزون بر 10 هزار تن این محصول برداشت شود.
به گزارش ایرنا، وی در ادامه این گفت و گو سطح زیرکشت پسته زارها را سه هزار و 700 هکتار بیان کرد و یادآور شد : با توجه به افزایش دما و گرمازدگی در اوایل فروردین ماه امسال حدود 90 درصد خسارت به محصول پسته ابرکوه وارد شد.

** لزوم مدیریت علمی در بهره وری آب
غیب الهی همچنین با اشاره به اهمیت و مدیریت برداشت آب در بخش کشاورزی یادآور شد: به خاطر کم آبی ، این بخش در شرایط ویژه ای قرار دارد و کشاورزان و بهره برداران باید عزم خود را همچنان در مدیریت برداشت آب جزم کنند.
این مسئول تصریح کرد: مجموعه مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آمادگی دارد، علاوه بر پرداخت کمک های بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت ، در اجرای طرح های آبیاری نوین با کشاورزان همکاری کند.
در ابرکوه با وجود بحران کم آبی از 15 هزار سطح زیرکشت سالانه افزون بر 190 هزار تن انواع محصول کشاورزی تولید می شود.
این شهرستان یکی از قطب های عمده تولید محصول کشاورزی استان یزد است و درآمد 35 درصد جمعیت وابسته به فعالیت های کشاورزی ، دامداری و دامپروری است.
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.