به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی این نهاد در استان، محمدحسین جمال پور افزود: حمایت از ازدواج و کمک به تامین جهیزیه جامعه هدف و پرداخت تسهیلات ازدواج یکی از رویکردهای مهم این نهاد برای ترویج ازدواج ساده و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.
وی با بیان اینکه تهیه جهیزیه برای یک زوج نیازمند تأمین یک آینده و یک زندگی است اظهار داشت: خیران باید توجه کنند که کار خیر فقط در کمک به ساخت مدرسه و مسجد نیست؛ نوعروسان نیازمند زیادی هستند که نیاز به جهیزیه دارند و کمک به آنان پاداش و اجر معنوی فراوانی دارد.
جمال پور بابیان اینکه ازدواج عاملی برای اعتدال روانی انسان و تحکیم ساختارهای یک اجتماع سالم است افزود: نیکوکاران می‌توانند با مراجعه به دفاتر کمیته امداد و با تعیین نیت خاص برای ازدواج مددجویان زیر پوشش، کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را به این نهاد اهداء کنند.
وی یادآور شد: این نهاد سال گذشته 13 میلیارد و 750 میلیون ریال برای کمک به امر ازدواج 427 مددجوی زیر پوشش و یازمند غیر پوشش هزینه کرد که 56 درصد از کمک ‌هزینه تأمین جهیزیه از محل صدقه و زکات، 36 درصد از محل اعتبارات دولتی و هشت درصد نیز از محل کمک‌های حامیان طرح اکرام ایتام و خیریه‌ها بوده است.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام (ره) یزد ادامه داد: سرانه پرداختی برای ازدواج مجدد بانوان و نوعروسان تحت حمایت 25 تا 50 میلیون ریال و سرانه کمک‌هزینه تأمین جهیزیه دختران نیازمند غیر تحت حمایت 20 میلیون ریال و سرانه هدیه ازدواج پسران تحت حمایت 15 میلیون ریال است.
38 هزار نفر از خدمات کمیته امداد امام (ره) استان یزد بهره مند هستند.
2088/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.