به گزارش ایرنا محمدرضا تابش روز چهارشنبه در بازدید از مدیریت شعب بانک کشاورزی استان یزد با بیان اینکه بخش کشاورزی تامین کننده امنیت غذایی و موثر در رشد اقتصادی کشور است عنوان داشت: برای بهبود شرایط فعلی و تحقق اقتصاد مقاومتی، پرداختن به مساله کشاورزی و انجام اصلاحات ضروری در فرآیندها، از اهمیت خاصی برخوردار است.
وی تصریح کرد: باید شرایطی فراهم شود تا فعالیت در این بخش به رشد اقتصادی و تامین امنیت غذایی مردم بیانجامد، در عین حال از منابع طبیعی، محیط زیست، آب و خاک کشور، برای بهره برداری طولانی مدت نیز صیانت شود.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه بانک کشاورزی بعنوان بانکی تخصصی با بنیه کارشناسی بالا، مطرح است اظهار داشت: حمایت بانک کشاورزی باید جهت دار باشد و فعالیت هایی مورد حمایت بیشتر قرار گیرد که به تخریب کمتر محیط زیست، بهره وری و بازدهی بالاتر تولیدات و اصلاح رویه های سنتی با جایگزینی روش های نوین منجر شود.
وی با تاکید بر اهمیت کارکرد صحیح بانک کشاورزی در تامین زیرساخت ها و منابع مالی بخش کشاورزی گفت: در سال 96 حدود 296 هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش کشاورزی تخصیص یافت که 21 درصد بیشتر از سال قبل بود.
عضو ناظر شورای پول و اعتبار اضافه نمود: 750 میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی و به همین میزان نیز از منابع بانک کشاورزی برای ارائه تسهیلات اشتغال روستایی پرداخت شده است که نظارت بر هزینه کرد صحیح این تسهیلات برای ایجاد اشتغال پایدار در روستاها ضرورت دارد.
تابش ادامه داد: خوشبختانه بانک کشاورزی استان یزد در پرداخت این تسهیلات جایگاه خوبی در کشور دارد که امیدوارم این روند پرداخت با کمترین تاخیر ادامه یابد .
نماینده مردم اردکان گفت: در دولت های اخیر، چندین بار متغیرهای کلان اقتصادی دچار نوسان شدید شده که تبعات سوء آن در نرخ تورم و بیکاری و رشد اقتصادی و سرمایه گذاری، قابل مشاهده است.
تابش با اشاره به برخی سوء مدیریت ها، همچنین توطئه های بدخواهان کشور گفت: امیدوارم با انسجام ملی و تصمیمات صحیح و بهنگام شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه، شاهد رفع تنگناهای کشور و کاهش مشکلات معیشتی مردم باشیم.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و‌محاسبات مجلس با اشاره به اقدامات خوب بانک کشاورزی در تجهیز به فناوری های نوین و بانکداری الکترونیک گفت: بر اساس رتبه بندی اخیر بانک ها و بر اساس ترازنامه سال 94، بانک کشاورزی در رتبه مناسبی قرار نداشته که امیدوارم این روند که در بسیاری از بانک های دولتی شاهد آن هستیم با برنامه ریزی بهتر، اصلاح شود.
نماینده مردم اردکان همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سخت کوشی کشاورزان یزدی در دل کویر گفت: انتظار دارم بانک کشاورزی استان یزد از هیچ کوششی برای رفع مشکلات این قشر شریف و زدودن برخی روندهای اداری غیرضروری، دریغ نکند.
در این دیدار، فرهاد کشمیرشکن، مدیر شعب بانک کشاورزی استان یزد ضمن خیرمقدم به نماینده مردم اردکان، به ارائه گزارشی از اقدامات این‌ مدیریت بخصوص در بحث ارائه تسهیلات پرداخت و پیگیری های موثر تابش در رفع برخی مشکلات بانک ها و موسسات مالی تشکر کرد.
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
7544/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.