به گزارش ایرنا محمدرضا تابش، روز دوشنبه در نشست شورای منطقه ای آموزش و پرورش این شهرستان با بیان اینکه مدارس، مهمترین کانون شکل گیری شخصیت فردی و اجتماعی افراد است عنوان داشت: این نهاد، نقش تعیین کننده در تربیت نسلی دارد که می تواند با تعهد و دانش و خلاقیت، در مسیر تحول و تعالی جامعه گام موثری بردارد.
وی با تشریح وضعیت آموزش و پرورش در سال های اخیر اظهار داشت: انسان خوداندیش همه چیز را در ظرف عقل و اندیشه به عمل و تجربه و شناخت در می آورد، پس روابط ساده و سنتی معلم و شاگرد با رفتار تحکم آمیز جوابگو نیست و دیگر هدف، راه نشان دادن نیست بلکه راه انداختن مهمتر است.
عضو هیات امنای دانشگاه علم و صنعت ایران با تاکید بر اینکه باید فرصت های یادگیری را گسترده کرد گفت: تحول در روابط یادگیری و آموزش و استفاده از عناصری همچون طبیعت و عقل و استعداد فردی مربیان در پیشبرد این هدف بسیار مهم است.
تابش تصریح کرد: در فرآیند اعمال تغییرات در نظام آموزشی و روش های تربیتی باید به مقوله هایی نظیر آزادی، عقلانیت، اراده گرایی، توجه به استعدادها و تفاوت های فردی و کیفی بخشی منابع درسی توجه لازم صورت گیرد.
نماینده مردم اردکان افزود: فراموش نکنیم هدف اصلی آموزش، کیفیت بخشی به زندگی و توانایی و دانایی بیشتر است.
در این نشست از زحمات پیشکسوت فرهنگی و خبرنگار شهرستان، حاج علی اکبر کلاهدوزان با اهدای هدیه تقدیر به عمل آمد.
17هزار دانش آموز در 110 مدرسه اردکان مشغول به تحصیل هستند .
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
7544/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.