به گزارش ایرنا سید ابوالفضل موسوی‌بیوکی روز شنبه در مراسم روز خبرنگار که از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر یزد برگزار شد افزود: وظیفه خبرنگاران برگرفته از نیازهای مردم است که در این زمینه باید خواسته های آنها را به خوبی به مسوولان منعکس نمایند.
وی اظهار داشت: این قشر، واقعیت جامعه را به مردم انتقال می دهند و اگر رسانه ها بتوانند به رسالت واقعی خود عمل و مشکلات مردم را بصورت واقعی بیان کنند اغلب مشکلات، سامان می یابد.
موسوی بیوکی در ادامه با اشاره به وظایف اعضای شورای شهر افزود: آنها منتخب مردم هستند و باید جایگاه این شورا را در کشور بیش از پیش ارتقا دهند.
وی با بیان اینکه 60 تا 70 درصد برنامه‌های مردم مرتبط با مسائل شهری است گفت: باید با تعامل و همکاری یکدیگر مسائل شهری را رفع کنیم.

*** رسالت اصلی خبرنگاران، نقد سازنده هست
شهردار یزد هم در این مراسم ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: خبرنگار باید بتواند به رسالتی را که جامعه از آن توقع دارد ادا کند اما هنر خبرنگار این است که با درک واقعیت ها بتواند برای توسعه و دفاع از حقوق مردم ایفای نقش کنند.
مهدی جمالی نژاد تصریح کرد: خبرنگاری، شغلی سخت و زیان آور است و خبرنگاران همواره در انعکاس رویدادهای جامعه قلم فرسایی می کنند.
وی نقد و انتقاد سازنده را رسالت اصلی خبرنگاران عنوان کرد و گفت: نقد سازنده و پویا منجر به اصلاح امور کشور می شود و خبرنگاران هم نباید از انتقاد درست غافل شوند.

*** خبرنگاران، نقش موثری در بازگشت سپنتا نیکنام داشتند
رییس شورای اسلامی شهر یزد هم در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهید صارمی افزود: خبرنگاران باید مسائل و مشکلاتی که در جامعه وجود دارد را به مسوولان گوشزد کنند.
غلامعلی سفید با بیان اینکه ما اعضای شورا اسلامی شهر یزد از انتقادهای سازنده استقبال می کنیم گفت: خبرنگاران نقش موثری در بازگشت سپنتا نیکنام عضو زرتشتی شورای شهر یزد داشتند.
وی در ادامه افزود: شورای اسلامی شهر یزد برنامه های مختلفی در راستای توسعه شهر یزد در دست اقدام دارد.
در این مراسم از خبرنگاران حاضر تجلیل شد.
2088/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.