« محمود زارع رشکوئیه » روز شنبه در ابرکوه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این تعداد پروژه نسبت به سال قبل 11درصد افزایش دارد، اظهار داشت: برای این طرح ها 112 میلیارد ریال هزینه شده است.
به گفته وی طرح ها بیشتر ساخت فضاهای ورزشی ، فضای سبز، بهسازی معابر ، روشنایی و دفع بهداشتی زباله هاست.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد افزود: امسال 160 میلیارد ریال اعتبار به روستاهای فاقد دهیاری اختصاص داده شده که این میزان بودجه به حساب فرمانداری ها واریز تا در روستاهای مورد نظر هزینه شود.
زارع رشکوئیه با تاکید بر اینکه با تلاش دهیاران فعالیت های خوبی در بخش عمرانی و اشتغال مناطق روستایی انجام شد، اظهار کرد: دهیاران و اعضای شورای روستاها بازوان توانمند دولت و مردم هستند.
وی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال یکی از دغددغه مقام معظم رهبری و دولت است، خاطرنشان کرد: باید تلاش هایی در زمینه اشتغال شود تا حیات و پایداری روستاها با مهاجرت معکوس اتفاق بیفتد.
این مسئول اضافه کرد: با پرداخت تسهیلات پایدار روستایی ارزان قیمت در حوزه های سرمایه گذاری صنعتی ، معدنی ، کشاورزی و خدماتی زمینه اشتغال جوانان روستایی فراهم خواهد شد.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد تصریح کرد: با توجه به ظرفیت هایی که برخی روستاهای استان در حوزه گردشگری دارد با احیا ، مرمت آثار تاریخی و زیرساخت ها ، زمینه جذب گردشگران داخلی و خارجی را در روستاها فراهم کنیم.
این مسئول همچنین با اشاره به ظرفیت هایی که در بخش کشاورزی روستاها فراهم است یادآور شد: اشتغال پایدار با توسعه کشاورزی با کاشت محصول کم آبخواه با بهره وری آب موجود از روش های نوین آبیاری و استفاده از کمک بلاعوض دولت امکان پذیر است.
از یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت استان یزد، 15 درصد در مناطق روستایی استان و بقیه در 21 شهر ساکن هستند .
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.