به گزارش ایرنا 'محمدرضا صباغیان' روز شنبه در نشست شورای معادن استان افزود: باید مشخص شود که چه معادنی عوارض و حقوق دولتی پرداخت می کنند و معادن آلاینده برای رفع این مشکل در مناطقی همچون مهریز و ابرکوه چه نوآوری هایی داشته اند.
وی همچنین بررسی وضعیت مالی معادن و میزان گردش مالی و تعداد حسابهای آنها در استان را خواستار شد.
استاندار یزد نیز بر لزوم نظارت جدی بر اجرای مصوبات این شورا از سوی سازمان صنعت تأکید کرد.
محمود زمانی قمی افزود: باید دستگاهها در جهت اجرای ماده 43 قانون برنامه ششم توسعه کشور به سازمان صنعت کمک کرده و این سازمان در جلسات بعدی گزارش عملکردها را ارائه کند.
دبیر شورای معادن استان یزد هم در تشریح وضعیت بخش معدن اظهار داشت: تاکنون 301 فقره پروانه کشف و 70 گواهینامه کشف در جریان با سرمایه گذاری 86 میلیارد و 920 میلیون ریال و ذخیره 208 میلیون تن داشته ایم.
'محمدرضا علمدار' افزود: همچنین 559 پروانه بهره برداری با ظرفیت 60 میلیون تن، یکهزار و 851 میلیون تن ذخیره قطعی 11 هزارو 345 میلیارد و 603 میلیون ریال سرمایه گذاری و 11هزار و 752 نفر پرسنل اسمی در استان داریم.
وی با بیان اینکه از تعداد کل پروانه های بهره برداری استان بیشترین اشتغال متعلق به اردکان و بافق است افزود: در اردکان چهار هزار و 21 نفر و در بافق سه هزار و 897 نفر در حال فعالیت هستند.
علمدار ادامه داد: کمترین اشتغال متعلق به شهرستانهای بهاباد با 129 نفر ، خاتم 309 نفر ، اشکذر 328 نفر و مهریز 466نفر بوده است.
رئیس سازمان صمت استان یزد یادآور شد: در تعداد پروانه بهره برداری نیز اردکان با 177 ، ابرکوه با 77 ، تفت با 77 و یزد با 62 پروانه در رده های اول تا چهارم قرار دارند.
در این جلسه گزارشی از وضعیت موجود معادن تا پایان تیرماه، وضعیت موجود پروانه های بهره برداری معادن به تفکیک شهرستانها و دستور وزیر صنعت معدن و تجارت درباره نحوه اجرای بند (5) ماده (43) قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی درباره اختصاص یک درصد فروش معادن و فعالیت های معدنی که در اثر فعالیت آنها خسارتهایی به اهالی ساکن در منطقه و بخش کشاورزی می رسد ارائه شد.
همچنین بعد از ارائه گزارشی از مصوبات نخستین کمیته تخصصی شورای معادن استانی توسط رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان یزد این مصوبات بررسی و به تصویب اعضا رسید.
یزد با داشتن 32 نوع ذخیره معدنی، نخستین استان کشور در تنوع معدنی و دومین استان در ذخیره معدنی محسوب می شود.
1968/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.