به گزارش ایرنا، سرتیپ ایرج کاکاوند روز دوشنبه در آیین تجلیل از فعالان عرصه خبر به مناسبت روز خبرنگار (17 مرداد) افزود: امنیت خوبی در استان وجود دارد که مدیون تلاش ،همکاری پلیس ، نهادهای مسئول و همراهی خبرنگاران است .
وی ادامه داد: خبرنگاران با انعکاس به موقع اخبار و بیان مشکلات شهروندان به پلیس، نقش موثری در رفع بسیاری از ناهنجاری ها دارند و به ارتقای امنیت هم کمک می کنند.
فرمانده انتظامی یزد تصریح کرد: سال های گذشته با توجه به همکاری خبرنگاران و تعامل خوبی که با پلیس در عرصه های مختلف وجود داشت، مشکلات بررسی و برای رفع به موقع آنها اقدام مناسب شد.
کاکاوند یادآور شد: خبرنگاران به عنوان چشم بینای جامعه باید همواره با رعایت امانت و صداقت بر محور حق در بیان مسائل به مسئولان و پلیس بیش از گذشته تلاش کنند.
به گفته وی همه باید با کمک هم برای رفع مشکل مردم و طرح مطالبات آنها، وظایف خود را دقیقا انجام دهند، زیرا رسالت و نقش مهمی در تحقق امنیت داریم.
فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه در هر مجموعه ای نقاط ضعف و قوتی وجود دارد، عنوان کرد: برای توفیق بیشتر در انجام وظایفی که بر عهده افراد است باید ماموریت ها را با همکاری مردم انجام داد.
کاکاوند، نگاه جامع به مسائل در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و جلب مشارکت مردم را در انجام امور از جمله رموز موفقیت مدیران انتظامی دانست و بر تداوم آن با همکاری خبرنگاران تاکید کرد.
وی یکی از توفیق های پلیس یزد را در سال های اخیر ، نظارت بیشتر حوزه اننظامی بر فعالیت مجرمان، تلاش ماموران و همکاری دستگاه های مختلف و مردم در این ارتباط ذکر کرد.
فرمانده انتظامی یزد یکی از مطالبات مردم را مسائل مرتبط با اقامت شهروندان خارجی در استان برشمرد و ابراز امیدواری کرد با همکاری دستگاه های مرتبط و مسئولان بتوان در این زمینه در جلب رضایت همگان گام های بهتری را برداشت.
کاکاوند قتل زرگر یزدی در سال 1394 را، تلخ ترین خاطره خود در چهار سال مسئولیت در استان عنوان کرد که با تلاش ماموران و دستگاه های امنیتی و همراهی مردم پرونده بررسی و اقدام شد.
همچنین رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان گفت: تعامل خوبی بین خبرنگاران و پلیس وجود دارد و نتیجه آن آرامش و وجود امنیت است که باید ادامه یابد.
حجت الاسلام سید محمد موسوی اصل، افزود: خبرنگار باید صادق و امانت دار باشد، همواره وظایف خود را در عرصه اطلاع رسانی و با در نظر گرفتن شرایط به خوبی انجام دهد.
وی تصریح کرد: تعامل سازنده و فراگیری میان پلیس و خبرنگاران استان وجود دارد که به تحقق اهداف و آرمان های انقلاب کمک می کند و نتیجه آن احساس آرامش همگانی است.
موسوی اصل با بیان اینکه یزد از جمله استان های امن ایران است ، تاکید کرد: این موفقیت مرهون انجام درست وظایف مسئولان، همکاری مردم و خبرنگاران با نیروی انتظامی است.
همچنین معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی یزد گفت: پارسال خبرنگاران رسانه های استان تعامل خوبی با پلیس داشتند و همکاری ها امسال با قوت و درایت ادامه دارد.
سرهنگ محمدرضا مزیدی افزود: اطلاع رسانی درست و شفاف توسط خبرنگاران و انعکاس به موقع مطالب و گزارش به مردم نقش تعیین کننده ای در ایجاد و احساس آرامش و امنیت دارد.
وی ابراز امیدواری کرد که خبرنگاران تعامل خود را در استان یزد با نیروی انتظامی ادامه دهند و به فرهنگ سازی و اطلاع رسانی کمک کنند.
مسئولان 158 رسانه در یزد شامل چاپی، الکترونیک - برخط و الکترونیک - غیربرخط مجوز فعالیت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارند.
در تقویم رسمی ایران 17 مرداد، سالروز شهادت محمود صارمی، روز خبرنگار نامگذاری شد.
شهید صارمی خبرنگار ایرنا در افغانستان، به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران، 17 مرداد سال 1377 در شهر مزارشریف مرکز استان بلخ واقع در شمال آن کشور به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید.
استان یزد با یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت در مرکز جغرافیایی ایران قرار دارد.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.