به گزارش ایرنا ، سیدخلف حوتی نژاد شنبه شب در جلسه برنامه ریزی و هماهنگی روز خبرنگار (17مرداد) افزود: با همدلی و بهره گیری از نظر سازنده اعضا و جامعه رسانه ای می توان بهتر برای تحقق اهداف عالیه تلاش کرد.
وی با اشاره به اینکه خرد جمعی و استفاده از دیدگاه های مختلف نقش اصلی در ارتقای فعالیت رسانه ای و ماموریت های خانه مطبوعات دارد، ادامه داد: موفقیت بیشتر در گرو همکاری فعالان عرصه رسانه ای و خبرنگاران است.
این مسئول فرهنگی به ضرورت برنامه ریزی مدون برای برگزاری هرچه بهتر روز خبرنگار در استان اشاره کرد و یادآور شد: برای انجام هرچه بهتر برنامه های این روز باید از ظرفیت های موجود به نحو مناسب استفاده کرد.
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد برای برگزاری روز خبرنگار حمایت خود را از خانه مطبوعات و انجمن صنفی پایگاه های خبری و خبرگزاری های استان اعلام کرد.
وی تصریح کرد: روز خبرنگار، فرصت مناسبی برای همدلی است و باید با جلب مشارکت اصحاب رسانه و همکاری دستگاه های فرهنگی و اجتماعی ، برگزار شود.
همچنین رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات یزد گفت: بزرگداشت روز خبرنگار و تجلیل از فعالان عرصه خبر و خبرنگاری در اصل تکریم فرهنگ، قلم و قدردانی از کسانی است که صادقانه با تهیه و انتشار اخبار و مطالب ارزشمند به مردم و جامعه خدمت می کنند.
کاظم صادقپور افزود: روز خبرنگار باید در فضایی فرهنگی ، هنری و معنوی با حضور تمام فعالان این عرصه و با همکاری بخش های مختلف اجرایی بنحو با شکوهی برگزار شود.
وی اظهار داشت: روز خبرنگار باید به گونه ای برنامه ریزی شود که به روزی ماندگار در خاطره خبرنگاران تبدیل و موجب همدلی و تعامل خانواده بزرگ مطبوعات شود.
به گفته این فعال رسانه ای، مراسم روز خبرنگار با همکاری خانه مطبوعات و انجمن صنفی پایگاه های خبری و خبرگزاری ها با حضور اعضا ، پیشکسوتان و مسئولان برگزار می شود.
صادقپور همچنین به برنامه های این تشکل صنفی اشاره کرد و مهمترین آنها را برگزاری دوره های آموزشی و دانش افزایی برای اعضا با حضور اساتید کشوری و انجام خدمات فرهنگی ،هنری و رفاهی ذکر کرد.
همچنین رییس اداره مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد به اهمیت فعالیت های علمی و رفاهی برای اعضای خانه مطبوعات اشاره کرد و پیگیری نیازهای آنها را با همکاری سایر بخش های اداری خواستار شد.
احمد شبانی افزود: انجام فعالیت ها با خرد جمعی ، جلب مشارکت دستگاه های فرهنگی و تبلیغی و توجه به دوره های آموزشی برای ارتقای علمی و عملی اعضا باید همواره محور اقدام ها قرار گیرد.
وی به اهمیت برگزاری مراسم روز خبرنگار اشاره کرد و گفت: این اداره کل با همکاری سایر دستگاه ها در کنار خانه مطبوعات با همکاری انجمن صنفی پایگاه های خبری و خبرگزاری ها برای برگزاری مراسم روز خبرنگار فعالیت دارد.
در این جلسه که اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات یزد و مسئول انجمن صنفی پایگاه های خبری و خبرگزاری های یزد حضور داشتند بر انجام هرچه بهتر مراسم روز خبرنگار و جلب مشارکت همگان تاکید شد.
بعد از هماهنگی ، زمان و مکان برگزاری مراسم روز خبرنگار در یزد اطلاع رسانی شود.
فعالیت هیات مدیره خانه مطبوعات یزد از دهم خرداد 1396 و پس از برگزاری انتخابات این تشکل صنفی غیردولتی همزمان با دیگر استانها به صورت اینترنتی در سامانه خانه مطبوعات به نشانی www.khanehmatbooat.ir آغاز شد.
دوره 2 ساله فعالیت هیات مدیره پیشین خانه مطبوعات استان یزد اسفند 1394 پایان یافت، اما انتخابات هیات مدیره جدید تا 10 خرداد 96 برگزار نشده بود.
تا کنون بیش از 150 رسانه در استان مجوز فعالیت دارند و افزون بر یکصد فعال رسانه ای نیز عضو خانه مطبوعات یزد می باشند.
در تقویم رسمی ایران 17 مرداد، سالروز شهادت محمود صارمی، روز خبرنگار نامگذاری شد.
شهید صارمی خبرنگار ایرنا در افغانستان، به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران، 17 مرداد سال 1377 در شهر مزارشریف مرکز استان بلخ واقع در شمال آن کشور به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.