'غلامرضا سالاری' روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کالاهایی که به قیمت روز تهیه شده از این امر استثنا هستند اما نباید کالاهای گذشته با نرخ مشخص را به بهانه افزایش قیمت، گران نمود یا از توزیع کالا به قصد گران شدن آن خودداری کرد.
وی یادآور شد: این دسته از فروشندگان، موظف هستند کالاها را بر اساس فاکتور خرید و به قیمت همان روزی که خریده اند و فقط با لحاظ کردن درصدی سود قانونی، در اختیار خریدار قرار دهند.
این مسوول از مردم هم خواست در هنگام خرید هر کالایی اگر به قیمت آن مشکوک شدند از فروشنده، تقاضای صدور فاکتور نموده و قیمت را با فاکتور فروش، مطابقت کنند و در صورت لزوم، به اداره کل تعزیرات، اداره صنعت، معدن و تجارت یا اتاق اصناف گزارش کنند.
سالاری، فروشندگان را مکلف به ارائه صدور فاکتور به خریداران اعلام و اضافه کرد: اجازه نمی دهیم فروشندگان، بیشتر از سودی که در قانون برای آنها منظور شده از خریدار دریافت کنند.
وی از رصد مداوم واحدهای فروش و کنترل قیمت ها توسط بازرسان تعزیرات، صنعت و معدن، اتاق اصناف، جهاد کشاورزی و داتشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی در سطح استان خبر داد.
مدیر کل تعزیرات حکومتی یزد تصریح کرد: به صورت روزانه با متخلفانی که گرانفروشی کنند برخورد می شود و با هیچکس هم تعارف نداریم.
افییاش نرخ برخی کالاها در استان یزد در روزهای اخیر، موجب ناخرسندی مردم و خریداران شده به گونه ای که نرخ برخی از خوراکی ها با افزایش صد درصدی روبرو بوده است.
6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.