درمانگاه تامین اجتماعی، منافع بسیاری برای بیمه شدگان خود دارد و طبق قانون باید بخشی از درآمدش را در همین زمینه و برای بخش‌های درمانی بیمه شدگان، مصرف کند.
مردم خاتم، از داشتن پزشکان فوق تخصص، محروم هستند و فقط چند متخصص با بیمارستان این شهر همکاری دارند، همچنین آنها از تجهیزات مدرن پزشکی، محروم بوده و حالا از امکانات درمانگاهی تامین اجتماعی نیز برخوردار نیستند و این در حالیست که آنها هزینه های بیمه را پرداخت می کنند اما از مزایای آن بی بهره هستند.
خاتم، 240 کیلومتر از مرکز استان فاصله دارد و از داشتن واحد های صنعتی هم محروم است و اغلب بیمه شدگان این بخش را کشاورزان زحمت کش تشکیل می دهند که از نظر درآمد، متوسط و حتی کمتر از آن هستند.
کشاورزخیز بودن این منطقه موجب شده تا مهاجرانی را در فصول کار از استان های همجوار به این شهرستان راهی کند که این خود ضرورت ایجاد درمانگاه را در این شهرستان دو چندان می کند.
رییس تامین اجتماعی خاتم می گوید: نزدیک به نیمی از جمعیت شهرستان خاتم بیمه تامین اجتماعی هستند که 687 نفر از آنها مستمری بگیر بوده و با خانواده هایشان یک هزار و 400 نفر را شامل می شوند.
محمد باقری نژاد روز یکشنبه در گفتگو با ایرنا یادآور شد: از تعداد کل بیمه شدگان، 6 هزار و 600 نفر بیمه شده اصلی هستند که با خانواده های خود جمعیتی حدود 18 هزار نفر را شامل می شود.
وی تصریح کرد: حدود سه هزار و 100 نفر بیمه شدگان اجباری در کارگاه‌های شهرستان خاتم مشغول به کار هستند.
وی از حذف دفترچه‌های کاغذی بیمه تامین اجتماعی خبر داد و گفت: این طرح بعنوان پایلوت دراستان یزد در حال انجام است .
باقری نژاد به کاهش مراجعه بیمه شدگان برای اخذ دفترچه بیمه اشاره کرد و افزود: درشهرستان خاتم از 6 هزار مراجعه کننده 5 هزار و 500 نفر مراجعه کننده غیر حضوری جهت اخذ دفترچه بیمه و500 نفر مراجعه کننده حضوری، خدمات خود را دریافت می کنند و این سیاست درحال انجام است تا خدمات غیرحضوری برای رفاه حال بیمه شدگان را افزایش دهیم.
یکی از بیمه شدگان تامین اجتماعی در شهرستان در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه از مستمری بگیران این سازمان است افزود: تاکنون از هیچگونه خدمات این سازمان استفاده نکرده است.
علی اصغر حیدری خاطرنشان کرد: انتظار می رود با پرداخت هزینه های مربوطه بتوانیم از خدمات این سازمان که حق قانونی بیمه شدگان است استفاده کنیم اما متاسفانه این امکان وجود ندارد و بعد مسافت باعث شده تا ما نه از این خدمات در مرکز استان استفاده کنیم و نه از این امکانات در شهرستان برخوردار باشیم.
وی اضافه کرد: امید داریم تا مسئولان مربوطه با پیگیری بتوانند همانند دیگر مناطق استان ضمن احداث درمانگاه اجتماعی، شهروندان را از حق استفاده از امکانات این سازمان برخوردار کنند.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان یزد هم به ایرنا گفت: ما به جد، پیگیر ساخت درمانگاه در شهرستان خاتم هستیم.
دکتر محمدحسین توحیدی فر افزود: تصویب نهایی آن در مراجع تصمیم گیرنده در دست بررسی است .
هرات مرکز شهرستان خاتم با حدود 40 هزار نفر جمعیت در فاصله 240 کیلومتری از مرکز شهر یزد واقع شده است.
534/ 6197
گزارشگر: شهلا حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.