محمدرضا علمدار یزدی روزیکشنبه در حاشیه پنجاه و هشتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تسهیلات رونق تولید شامل سرمایه در گردش ، سرمایه ثابت ، بازسازی و نوسازی ، گردشگری و جهاد کشاورزی است.
وی یادآور شد: طبق گزارش بانکها از ابتدای سال 96 تا مرداد 97 ، 958 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید و پرداخت مستقیم انجام شده است.
به گفته وی از ابتدای تشکیل کارگروه تاکنون 77 نشست کمیته تخصصی و 805 جلسه کارشناسی برگزار شد.
علمدار یزدی افزود: در جلسات کارگروه تسهیل با سه هزار و 491 مصوبه ، سه هزار و 321 فقره پرونده بررسی شد که 83 درصد مشکلات مربوط به بانک ها ، 6 درصد تأمین اجتماعی ، چهار درصد امور مالیاتی و مابقی گاز ، برق و سایر موارد بود.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت (صمت) استان تاکید کرد که در این جلسه ها گزارش بانک های عامل درباره پرداخت وام رونق تولید و تسهیلات مستقیم و نیز فرآیند تأمین مالی بنگاه های تولیدی کوچک ، متوسط و طرح های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد در راستای اقتصاد مقاومتی و رونق تولید بررسی شد.
دبیر کارگروه تسهیل استان یزد اضافه کرد: در دستور کار دوم، پرداخت تسهیلات جدید رونق تولید به تصویب رسید که بر اساس آن 236 میلیارد تومان به 39 فقره پرونده پرداخت خواهد شد.
علمدار یزدی دستور کار سوم را بررسی مشکلات برخی واحدهای تولیدی عنوان کرد و گفت: بر این اساس قرار شد برای حل مشکل مالیاتی و بانکی این واحدها ، استمهال و مهلت دهی و تقسیط دوباره انجام شود و مواردی که در اختیار کارگروه استان نبود به کارگروه ملی رونق تولید منعکس و پیگیری خواهد شد.

** تأکید استاندار یزد بر حمایت از واحدهای دانش بنیان و داروسازی
در این جلسه استاندار یزد هم گفت: حمایت از واحدهای جدید صنعتی و تولیدی با محور اقتصاد دانش بنیان بویژه در بخش داروسازی ضروری است.
محمود زمانی قمی افزود: جلسات کارگروه تسهیل و رونق تولید در واقع به منظور حل مشکلات واحدهای تولیدی استان تشکیل می شود و تلاش مسئولان هم باید این باشد واحدی که ایجاد شده است رونق پیدا کند.
وی تصریح کرد: نباید اجازه داد سرمایه گذاری انجام شده از بین برود بلکه با حمایت مسئولان و همراهی بانک ها راهکاری برای ادامه مسیر و تشویق سرمایه گذاران جدید پیدا شود.
رئیس کارگروه تسهیل و رونق تولید استان ادامه داد: باید در آستانه شروع تحریم ها ، از صنعت داروسازی که در حال شکل گیری در یزد است حمایت شود که سرمایه گذاران و هم بانک هایی که تسهیلات پرداخت می کنند بتوانند سود ببرند.

** تلاش برای حفظ اشتغال موجود و ترسیم چشم انداز اشتغال آینده
در ادامه نشست یادشده معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری یزد با بیان اینکه مصوبات کارگروه تسهیل و رونق تولید لازم الاجراست در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: با توجه به اختیار استاندار ، سقف استفاده از کارگروه در بخش های بانکی ، مالیاتی و سایر بخش ها انجام می شود.
علی زینی وند افزود: تمام تلاش ها بر این است که با کمک مصوبات کارگروه ، به روند تولید در استان خدشه ای وارد نشود و در کنار آن با حفظ اشتغال موجود ، چشم اندازی برای اشتغال آینده نیز ترسیم شود.
1968/2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.