به گزارش ایرنا ، عبدالرضا محی الدینی روز شنبه در آستانه روز خبرنگار ( 17 مرداد ) ، در دیدار با جمعی از خبرنگاران شهرستان افزود: طرح انتقادهای واقعی نه تنها هیچ ضرری برای جامعه و مسئولان ندارد بلکه خود موجب شفاف سازی مسائل و پیشرفت می شود.
وی با بیان اینکه بیان انتقاد با انتقام خیلی تفاوت دارد، ادامه داد: خبرنگاران باید با آگاهی کامل نسبت به مسائل و در نظر گرفتن منافع مردم و جامعه به دنبال انتقادهای درست و راهگشا برای کمک به نظام در راستای توسعه شهرستان باشند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مهریز گفت: جامعه ای که بخواهد به سوی تعالی و توسعه حرکت کند، بدون شک به خبرنگاران منتقد و آگاه و مسئولانی پاسخگو و همیشه در عرصه نیاز دارد.
محی الدینی تصریح کرد: خبرنگاران به جای طرح برخی مطالبی که موجب یاس و ناامیدی در مردم می شود، همیشه بر مدار حق و حقیقت حرکت کنند و خدا را ناظر اعمال و رفتار خود بدانند.
به گفته امام جمعه مهریز ،خبرنگاران صادقانه نسبت به انعکاس اخبار و تهیه گزارش های دقیق و موثق در مسائل مختلف شهرستان با همکاری مسئولان روابط عمومی ادارات و نهادها اقدام کنند.
محی الدینی ،داشتن صداقت و رعایت امانت در تهیه و انعکاس اخبار را جزو ویژگی های مهم یک خبرنگار در طراز انقلاب اسلامی است و یادآور شد: آنها باید همواره نسبت به ارتقای سطح آگاهی های حرفه ای خود اقدام کنند.
همچنین رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز گفت: توجه به آموزش و تربیت خبرنگاران حرفه ای و بهره گیری از جوانان جزو برنامه های مهم این اداره در عرصه خبر و گزارش نویسی است.
سید رضا آقایی افزود: در سال 1396 چندین دوره آموزشی با حضور 35 نفر از خبرنگاران رسانه های گروهی شهرستان برگزار شد که نقش مهمی در ارتقای علمی فعالان این عرصه داشت.
وی ادامه داد: هم اکنون در مهریز یک پایگاه خبری ، 2 نشریه محلی و 20 خبرنگار فعالیت دارند که با توجه به موقعیت و عرصه های مناسبی که برای تهیه خبر و گزارش نویسی وجود دارد این تعداد اصلا کافی نیست.
در ادامه مسئول روابط عمومی فرمانداری مهریز هم گفت: در سال 1396 با همکاری خبرنگاران در این شهرستان 20 نشست خبری با حضور مدیران اجرایی برگزار شد.
سید عباس حکایتی افزود: بطور متوسط روزانه 10 خبر توسط خبرنگاران شهرستان در رسانه های مختلف گروهی منعکس می شود که آمار خوبی است ولی باید تعداد آن افزایش یابد.
در این دیدار تعدادی از خبرنگاران ، رسیدگی به موضوع بیمه ، برگزاری دوره های آموزشی ، اردوهای علمی و فرهنگی و برگزاری نشست با مدیران اجرایی را خواستار شدند.
در تقویم رسمی ایران 17 مرداد، سالروز شهادت محمود صارمی، روز خبرنگار نامگذاری شد.
شهید صارمی خبرنگار ایرنا در افغانستان، به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران، 17 مرداد سال 1377 در شهر مزارشریف مرکز استان بلخ واقع در شمال آن کشور به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7541/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.