به گزارش شامگاه پنجشنبه روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان یزد، مسعود شریعتی در نشست با دهیاران و روسای شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان یزد، مهمترین مشکل این مناطق را کمبود فضای ورزشی و تجهیزات دانست و افزود: با مشارکت دهیاری ها در روستاهایی که بالای هزار نفر جمعیت دارند سالن ورزشی و یا زمین چمن مصنوعی و در روستاهای با بیش از 500 نفر جمعیت نیز خانه ورزش روستایی تجهیز و راه اندازی می شود.
وی با تاکید بر گسترش ورزش در روستاها برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان اظهار داشت: ایجاد فضاهای ورزشی و فراهم نمودن محیط تفریحی و نشاط آور از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری می کند .
شریعتی ادامه داد: هر کدام از روستاهای یزد ظرفیت ایجاد یک باشگاه ورزشی را دارد تا جوانان به خصوص بانوان بتوانند فعالیت بدنی داشته باشند.
نشست هم اندیشی در خصوص بررسی مسائل ورزشی روستاهای بخش مرکزی و زارچ شهرستان یزد با هدف افزایش مشارکت اجتماعی جوانان از طریق تقویت سازمان های مردم نهاد در امور روستایی در سالن جلسات روستای احمدآباد مشیر برگزار شد .
در این نشست مقرر شد جلساتی پیرامون خدمات رسانه ای و فضای مجازی، کارگاه های آموزشی مشارکت فردی و اجتماعی، کارگاه های پیشگیری از اعتیاد و آگاه سازی جوانان در روستاهای نیز برگزار شود.
بخش مرکزی شهرستان یزد شامل مناطق فجر، فهرج، شاهدیه، حمیدیا و زارچ است.
استان یزد با یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت 47 هیات ورزشی و 65 هزار ورزشکار دارد .
7536/ 6014/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.